Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم اتیوپی امروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا در اولین انتخابات پارلمانی این کشور در دوره نخست وزیر آبی احمد شرکت کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، درهای 49 هزار و 407 مرکز و حوزه رای گیری صبح امروز به روی مردم اتیوپی گشوده شد تا آنان نمایندگان خود را به پارلمان این کشور بفرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات پارلمانی اتیوپی در سراسر این کشور به جزء ایالت‌های تیگرای و سومال اتیوپی و 27 حوزه دیگر برگزار می‌شود.

ارتش اتیوپی به منظور سرکوب عناصر وابسته به جبهه آزادی بخش تیگرای نبرد خود را با این عناصر از پاییز گذشته شروع کرد و این نبرد همچنان ادامه دارد و  این درحالی است که طی چند ماه گذشته اتیوپی شاهد درگیری‌های قبیله‌ای بوده است.

در انتخابات امروز بیش از 36 میلیون شهروند اتیوپیایی حق رای دارند و روند رای گیری تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت و نتایج آن طی 10 روز آینده اعلام می‌شود.

از سال 1994 که قانون اساسی اتیوپی به تصویب رسید،  این ششمین انتخابات پارلمانی این کشور و اولین انتخابات در زمان نخست وزیری « آبی  احمد » ( 2018)  محسوب می‌شود.

واکنش شورای ریاستی لیبی به عملیات شبه نظامیان حفتر/ انتخابات پارلمانی در اتیوپی

در انتخابات امروز اتیوپی 9 هزار و 327 نفر نامزد شده‌اند که از این تعداد یکهزار و 976 تن آنان زن هستند.

پارلمان اتیوپی 547 کرسی دارد که در این دوره از انتخابات 482 نماینده راهی پارلمان خواهند شد و مرحله دوم انتخابات در سپتامبر ( شهریورماه ) آینده برگزار می‌شود تا ساکنان  ایالت‌های تیگرای و سومال اتیوپی و دیگر مناطقی که در مرحله اول انتخابات حضور نداشتند، نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند.

گفته می‌شود حزب « شکوفایی » به رهبری آبی احمد بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات امروز دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • گام عملی برای جهش تولید
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود