Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، بهزاد هرمزی در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: روند تغییرات کیفی آب استان نیز شدت دارد و در استان این روند به سمت شوری چاه های شرب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به وضعیت کاهش بارش‌ها و متعاقبا کاهش رواناب‌ها و همچنین کاهش آب سدها گفت: سد آب شرب در استان گلستان در حال حاضر وجود ندارد و وضعیت کشت تابستانه با آب سدها نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ۳۵ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که ۷ هزار حلقه آن عمیق است/ پیگیر ۳۷ میلیون متر مکعب تخصیص شرب از آب دریا نیز هستیم

سیدمحسن حسینی اظهار کرد: ۳۵ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که ۷ هزار حلقه آن عمیق است که چاه‌های آب شرب استان نیز از میان این ۷ هزار چاه عمیق هستند و در تابستان به دلیل استفاده کشاورزی این چاه‌ها با افت آبدهی رو به رو هستند.

وی افزود: برای افزایش تخصیص آب صنعت از سد نرماب به دیگر نقاط مصوبه شرکت آب و فاضلاب کشور را می‌طلبد که پیگیر آن هستیم، طرح جامع آب شرب استان نیز اصلاحاتی دارد که پس از اصلاح در کمیته تخصیص وزارت نیرو، تخصیص شرب از نرماب به چند شهر و روستای دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان بیان کرد: کلنگ‌زنی «سد میرداماد» نیز پس از اقدامات اولیه در انتهای سال جاری یا ابتدای ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود و پیگیر ۳۷ میلیون متر مکعب تخصیص شرب و ... از آب دریا نیز هستیم.

* با حفر ۲ حلقه چاه در گرگان، ۳۰ لیتر بر ثانیه به تامین آب این شهرستان کمک می‌شود

حسینی افزود: مجموع اقدامات اضطراری ما برای گذر از تابستان سال جاری، در شهرستان آزادشهر با حفر و تجهیز یک چاه و اصلاح آبدهی یک چاه دیگر می‌تواند تا اواسط تابستان ۳۰ لیتر بر ثانیه به تامین آب شرب شهرستان آزادشهر کمک کند، همچنین حفر دو حلقه چاه در شهرستان گرگان که قبل از سال آغاز شده بود و عملیات تجهیز و بهره‌برداری آن تا اوایل تابستان به اتمام می‌رسد می‌تواند ۳۰ لیتر بر ثانیه به تامین آب شهرستان گرگان کمک کند.

وی همچنین بیان کرد: تا اوایل شهریور نیز با اقدامات دیگری در حفر و تجهیز چاه‌هایی که امسال آغاز شده است ۷۰ لیتر بر ثانیه به تامین آب این شهرستان اضافه می‌شود.

با حضور ویدئو کنفرانسی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان و‌مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان برنامه‌های گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۰ در گلستان بررسی شد.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان آب شوری گلستان شرکت آب منطقه ای حلقه چاه آب و فاضلاب هزار حلقه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام گفت: در این طرح پرونده‌های مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است؛ به طور ویژه دوباره بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو در جمع دادستان‌های گلستان و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام آغاز شده است که در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحد‌های اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.


دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.


وی ادامه داد: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان