Web Analytics Made Easy - Statcounter

با صدور رای در کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا پلتفرم «فیلم نت» به دلیل چند مورد از جمله سریال «آن‌ها» تذکر کتبی گرفت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی ساترا، دو محتوای نمایشی در پلتفرم «فیلم نت» به کمیته تخلفات ساترا ارجاع شد؛ با توجه به گزارش‌های رسیده از دبیرخانه کارگزاری‌های خدمات رسانه‌های صوت و تصویر مبنی بر انتشار سریال «آن‌ها» بدون رعایت و درج رده‌بندی سنی و همچنین عدم اعمال اصلاحات کارگزاری محتوایی در رابطه با برنامه «فیلم خوره»، تخلفات این پلتفرم در کمیته رسیدگی به تخلفات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بررسی و منجر به صدور رای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در رای این کمیته آمده است:

«پیرو گزارش‌های واصله از دبیرخانه کارگزاری‌های خدمات رسانه‌های صوت و تصویر مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ مبنی بر تخلف در انتشار برنامه «فیلم خوره» و اعلام رده‌بندی سنی خلاف واقع در انتشار سریال «آن‌ها» در پلتفرم «فیلم نت» و ارجاع آن به کمیته رسیدگی به تخلفات تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با در نظر گرفتن جهات مخففه، تصمیم کمیته، ضمن تذکر کتبی درج در پرونده و اخذ تعهدنامه مبنی بر رعایت مقررات و فرآیند‌های مصوب ساترا در انتشار محتوا، رسانه ملزم به اجرای موارد زیر است:

الف؛ رسانه مکلف است نسبت به برنامه «فیلم خوره» قسمت‌های اول و دوم را حذف نموده و برای دریافت گواهی تطبیق محتوا به کارگزاری مراجعه نماید و پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا، قسمت اول و دوم را انتشار نماید و رسانه حق انتشار قسمت سوم را در زمان مقرر ندارد و یک هفته پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا می‌تواند این قسمت را منتشر نماید.

ب؛ در خصوص سریال «آنها» رسانه باید اقدامات خلاف واقع خود را اصلاح کند و طبق گواهی تطبیق محتوای صادره از سوی کارگزاری رده‌بندی سنی خود را اعلام نماید.

ج؛ رسانه موظف است برای جبران خسارت کاربران خود ناشی از عدم پخش برنامه «فیلم خوره» در زمان‌های اعلام‌شده قبلی، از زمان انتشار مجدد آن برنامه‌ها به مدت دو هفته اشتراک کاربران خود را به صورت رایگان تمدید نماید.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساترا شبکه نمایش خانگی سریال شبکه خانگی رسانه های صوت و تصویر رده بندی سنی فیلم خوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد

پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.

به گزارش برنا؛ شب گذشته ۱۰ اردیبشهت ماه «فیلیمو» دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکو‌های نمایش خانگی ایران، «فیلیمو» هم این سریال را از روی خروجی خود حذف کرد.   ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در سکو‌های شبکه خانگی  معاون امور کاربران و تنظیم گری ساترا ضمن تائید خبر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در سکو‌های شبکه خانگی، اظهارداشت: پخش سریال های خارجی در پلتفرهای داخلی پس از انتشار مورد بررسی قرار می‌گیرند و اصطلاحا سریالهای خارجی مشمول ممیزی پسینی هستند، به همین دلیل انتشار سریال مصری «حشاشین» از امروز توسط معاونت پایش و نظارت ساترا بر اساس رای و نظر شورای صدور مجوز ساترا ممنوع اعلام شد.    محمدصادق افراسیابی در خصوص دلایل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در شبکه های خانگی داخلی، گفت: پخش این سریال به دلیل تحریف وقایع تاریخی و نشان دادن چهره‌ای نادرست از ایرانی ها از سوی ساترا ممنوع اعلام شد.   گفتنی است کانال اطلاع رسانی ساترا در پیام رسان داخلی به نقل از مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا نوشت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد