Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه نیاز به خون را همیشگی دانست و بر افزایش تعداد مراکز خونگیری در استان تأکید کرد.

او گفت : در هیچ یک از شهرستان‌های این استان مرکز خونگیری وجود ندارد، تنها یک مرکز ثابت انتقال خون در استان و آن هم در شهر کرمانشاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از استقرار تیم سیار انتقال خون در شهر‌های فاقد پایگاه خبر داد و افزود: با این اوصاف، تنها راهکار استفاده از پتانسیل اهدای خون استفاده از تیم‌های سیار است که خود تیم سیار هم شرایط خاصی دارد مثلا اینکه در چه مکانی مستقر شود و در هر شرایطی هم نمی‌شود تیم را اعزام کرد.

او افزود: به عنوان مثال در در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سنقر، روانسر و کنگاور مکانی با کمک هلال احمر و یا دانشگاه در اختیار داریم که در طوی ماه اعزام تیم‌های سیار خون‌گیری انجام می‌شود.

صالحی‌فر با اعلام برنامه تیم سیار خون‌گیری در تیرماه جاری، ادامه داد: در روز‌های ششم و بیستم تیرماه در دو نوبت در خدمت مردم اسلام آبادغرب خواهیم بود، روز نهم تیرماه در سنقر، سیزدهم در روانسر و بیست و سوم در کنگاور مستقر خواهیم بود.

او گفت: متأسفانه در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، هرسین، صحنه و جوانرود مکانی برای استقرار تیم سیار در اختیار نداریم که در این خصوص از فرمانداران، مسؤولان بهداشتی و هلال احمر می‌خواهم که هر کدام قادر هستند فضایی را در اختیار سازمان انتقال خون استان قرار دهند.

او افزود: حداقل یک یا دو روز در هفته هم به صورت اتوبوس سیار، بیشتر در حوزه شهرستان کرمانشاه در خدمت کارخانجات و اداره‌های اطراف شهر هستیم که با هماهنگی قبلی برای خونگیری از پرسنل خدمت عزیزان می‌رسیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی انتقال خون پلاکت خون انتقال خون تیم سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، کارشناسان اورژانس پیرانشهر موفق شدند با مدیریت مادر باردار فرآیند زایمان را تسهیل و نوزاد دختر را در داخل آمبولانس به‌دنیا بیاورند.

این مأموریت توسط مرکز پیام آذربایجان‌غربی به پایگاه اورژانس پیرانشهر گزارش شد و کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل فوریت اعزام شدند.

کارشناسان مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس انتقال داده و در مسیر انتقال با توجه به شروع فرآیند زایمان، نوزاد را به دنیا آوردند.

مادر و نوزاد هم اکنون با وضعیت بالینی پایدار در بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر زیر نظر هستد.

این مأموریت در روستای گلات منگور از توابع شهرستان پیرانشهر اتفاق افتاد.

 

دیگر خبرها

  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد