Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد و در این راستا رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می‌شوند.

نقدی رشته‌های جدید این دانشگاه را  تربیت بدنی، شبکه‌های کامپیوتری، معماری داخلی و  گیاه‌پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه‌ای معماری و  تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن این 6 رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به 58 رشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.

نقدی  ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیأت علمی، راه‌اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان: تربیت تکنسین ماهر از رسالت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت تکنسین ماهر را یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ‌التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ۶۷ درصد است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ‌بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است؛ افزود: بر اساس بررسی‌های آماری، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم است.

ثبت‌نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از 30 خرداد آغاز شده و تا 6 تیرماه ادامه می‌یابد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه وزارت علوم استان سمنان آموزش عالی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است