Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا یکبار در دوران ترامپ نشان داد که می‌تواند گردنکشانه منافع دیگر کشورها را نادیده بگیرد، بنابراین باید از آنها در جریان مذاکرات تضمین بگیریم.

به گزارش امتداد، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: برای آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم برای تحقق خواست و اراده ملت موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده افزود: بیش از ۴۵ مقام بین‌المللی از جمله ۲۴ رئیس‌جمهور، نخست وزیر و رئیس دولت، ۴ رئیس مجلس و همچنین ۱۸ مقام ارشد سیاسی پیام تبریک ارسال کردند و این روند ادامه دارد.

قرار نیست توافق وین، در دولت جدید ایران بسته شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مذاکرات وین قرار است توافق خود را در دولت جدید ایران انجام دهند؟ اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر ادامه مذاکرات در تیم جدید دولت، تایید نمی‌شود. افرادی که در مذاکرات هستند، با قوت و بدون فوت وقت در خصوص جزئیات و مسائل مختلف با هم صحبت کردند.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران، این نبوده است و نخواهد بود که اگر امکان رفع تحریم‌ها باشد، یک ساعت آن را به تأخیر بیاندازد و این سیاست اعلامی مقام معظم رهبری بوده است و وزارت امور خارجه نیز همین مسیر را طی کرده است.  هیچ بعید نیست که دور بعدی، دور پایانی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین اعلام نظر ایکائو در ارتباط به پرونده هواپیمای اوکراینی، گفت: شورای فنی ایکائو جلسه‌ای داشت. البته شورای مشورتی، دادگاه  محسوب نمی‌شود و فقط موضوعات فنی را مطرح می‌کند.

خطیب‌زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش فنی خود را قبلا داده و ابهامات را پاسخ داده است و در آنجا به اظهارات نماینده کانادا پاسخ‌های دقیق داده شده است.

وی افزود: گزارش فنی ایران، گزارش کاملی بوده که در آنجا مورد توجه قرار گرفته است.

خطیب‌زاده تاکید کرد: ممکن است دور بعدی مذاکرات وین، دور پایانی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران هیچگاه اصول رسیدن به توافق را منوط به اسم افراد نکرده است، گفت: سیاست اصولی ما رفع تحریم‌ها است که در برجام پیش بینی شده است. ما به تعهداتی خارج از برجام رضایت نمی‌دهیم.

خطیب‌زاده گفت: آقای رئیسی صدای عاقله نظام در بخش‌های مختلف کشور بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ما از آمریکایی‌ها در مذاکرات وین قرار است نامه تضمین بگیریم؟ گفت: اصل موضوع اخذ تضمین از آمریکایی‌ها درست است اما اجازه بدهید من در فضای عمومی از جزئیاتی که در مذاکرات در حال جریان است، صحبت نکنم چراکه امر مرسومی نیست.

خطیب زاده گفت: آمریکا یکبار در دوران ترامپ نشان داد که چقدر گردنکشانه می‌تواند منافع کشورهای دیگر را نادیده بگیرد بنابراین تضمینی باید در این رابطه از او گرفته شود.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای تطبیق نهایی توافق وین با منافع ملی ایران تشکیل شده است؟ گفت: چنین کمیته‌ای تشکیل شده است. قبل از سفر آقای عراقچی نیز اولین جلسه آن برگزار شد و پس از بازگشت وی از سفر نیز جلسه دیگری از این کمیته برگزار خواهد شد.

وی گفت: این کمیته یک روال و سازوکار داخلی در ایران بوده و امر فوق العاده‌ای نیست. شورای عالی امنیت ملی با نظر مقامات عالی نظام تصمیم گرفته است که این کمیته را تشکیل دهد. شورای عالی نیز براساس جمع بندی این کمیته که یک کمیته بین بخشی است خواهد گرفت.

ادامه دارد…

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، در گفت وگوی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور از تداوم گفت وگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به بورل با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

وی همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

کد خبر 848866 منبع: ایرنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی