Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قادرپناه از هنرمندان شناخته شده و ماهر در عرصه ساخت ساز تار روز ۲۹ خرداد بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از خانه موسیقی، مصطفی قادرپناه از هنرمندان شناخته شده و ماهر در عرصه ساخت ساز تار روز بیست و نهم خرداد در سن ۴۸ سالگی بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

مصطفی قادرپناه متولد ۱۳۵۲ در شهر اصفهان بود و از کودکی به واسطه صدای ساز استادان مطرح با ساز تار آشنا شد و به ساخت این ساز روی آورد که در این راه از راهنمایی‌های هنرمندانی همچون استاد جلیل شهناز و آقا گلی اصفهانی و سعید رضوانی بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مدتی نیز به ساخت سنتور روی آورد و از نظرات شادروان استاد فرامرز پایور و مسعود رضایی نژاد بهره‌مند گردید. این هنرمند مدتی هم آواز ایرانی را فراگرفت و به اجرای کنسرت‌های متعدد پرداخت.

فعالیت اصلی زنده یاد قادر پناه در ساخت ساز تار بود. او یکی از شرکت کنندگان در سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی ایران «سازخانه» سال ۹۸ بود.

مصطفی قادر پناه در شهر اصفهان دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه موسیقی آلات موسیقی موسیقی ایرانی ساز تار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس ارشد امام(ره) درگذشت

خانم معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانو حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود که علی‌رغم رنج‌های بسیاری که در دوره‌های مختلف زندگی؛ غربت در روزگار تبعید حضرت امام (ره)، شهادت همسر و چشیدن مصائب این فقدان نقش مادری و ستون خانه بودن را به جا آورد و تا جان در بدن داشت بر عشق خود نسبت به «مصطفی» و «امامِ مصطفی» استوار ماند.

کد خبر 747828

دیگر خبرها

  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن