Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا،  علیرضا رستمی با بیان اینکه  حذف مقررات فاصله و جمعیت در تاسیس داروخانه ها براساس رای دیوان عدالت اداری و لازم الاجراست، افزود: طی سال های گذشته چندین شکایت از طرف داروسازان درخصوص حذف شرط فاصله و حد نصاب جمعیت برای تاسیس داروخانه ها به دیوان عدالت اداری صورت گرفته بود و دیوان هر چند در سالیان دور با ابقای این دو شرط موافقت کرده بود، اما در سال ۹۸ آرای قطعی توسط مجمع عمومی دیوان صادر شد که برای وزارت بهداشت نیز لازم الاجرا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه وزارت بهداشت در طول یک سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را به کار بست تا بتواند این دو رای وحدت رویه را به نحوی تغییر دهد، خاطرنشان کرد: برای ابقای فاصله بین داروخانه و هم حد نصاب جمعیت در تاسیس داروخانه ها تلاش های بسیاری انجام شد، اما چون آرای وحدت رویه لازم  الاجرا بود و تلاش ها نیز به نتیجه مطلوب نرسید، بنابراین دو شرط به نحوی در آیین نامه جدید حذف شد و موضوع سطح بندی خدمات و دسترسی هموطنان ساکن در مناطق محروم و پراکندگی داروخانه ها با روش های علمی دیگری حفظ شده، البته این بند در بخش نامه الزامی نیست، اما به معنای واقعی در عمل حذف نمی شود و فاصله به نحوی منطقی و قانونی تا حد زیادی رعایت می شود.

رستمی تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در تدوین آیین نامه علاوه بر اجرای قانون، آن است که با توجه به افزایش تعداد دانشکده‌ های داروسازی و فارغ التحصیلان داروسازی تعداد داروخانه ‌های کشور برای تسهیل دسترسی مردم افزایش یابد.

به گفته وی،  علاوه بر این داروخانه‌ ها از حالت فروش دارو به فروش خدمات تغییر رویه داده و با ایجاد سازوکارهایی مانند اتاق مشاوره دارویی و مشاوره داروساز، داروخانه‌ ها به سمت ارائه خدمات دارویی سوق پیدا کنند و صرفاً فروشنده دارو نباشند و این راهکار مناسبی برای مصرف منطقی دارو و جلوگیری از عرضه و فروش بی رویه دارو خواهد بود.

برچسب‌ها سلامت داروخانه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت داروخانه بهداشت و سلامت سلامت داروخانه بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد