Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امنیت داخلی آمریکا از تمدید محدودیت‌های مرزی و بسته بودن مرزهای زمینی با مکزیک و کانادا دستکم تا ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) خبر داد.

 به نقل از تارنمای اسپانیایی رویترز، این تمدید ۳۰ روزه ممنوعیت سفرهای غیر ضروری به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در حالی برای چندمین بار اعمال می‌شود که مرز کانادا-‌آمریکا از ماه مارس سال گذشته (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی به رویترز گفتند که دولت آمریکا هفته گذشته جلسات کار گروهی را با کانادا و مکزیک پیرامون محدودیت‌های سفر برگزار کرده و برگزاری هر دو هفته این جلسات را در دستور کار قرار داده است.

فشار برای بازگشایی مرز این دو کشور از جانب برخی کسب‌وکارها به ویژه در بخش گردشگری در آستانه فصل تابستان همچنان ادامه دارد.

این محدودیت های مرزی منجر به توقف سفرهای گردشگری میان کانادا و آمریکا شده است. مسئولان کسب و کارهای مختلف از جمله شرکت های هواپیمایی و خطوط هوایی و آنهایی که به صنعت گردشگری متکی هستند با دولت کانادا رایزنی کرده اند تا این محدودیت ها کاهش یابد. 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هفته گذشته از تداوم محدودیت‌های مرزی تا زمانی که ۷۵ درصد از جمعیت این کشور، دوز نخست واکسن علیه کووید-۱۹ و ۲۰ درصد شهروندان هر دو دوز را دریافت کنند، ادامه خواهد داشت.

برایان هیگینز نماینده دموکرات و بیل هویزنگا نماینده جمهوریخواه معتقدند، «ناتوانی دولت های ایالات متحده و کانادا در رسیدن به توافق در مورد رفع محدودیت های مرزی، غیر قابل قبول است»./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محدودیت های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از حمله ماه گذشته به یک اتوبوس مسافربری در مسیر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران در شهر «تفتان»، گزارش ها حاکی است محدودیت و قوانین سختی برای سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران اعمال شده است.
براساس این گزارش درحال حاضر هیچ زائر یا گردشگر پاکستانی نمی تواند با شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی از مسیر «کویته» عازم ایران شود و دولت محلی با شرکت‌هایی که اقدام به حمل زائران و گردشگران کنند؛ برخورد قانونی می کند.
به گفته منابع خبری دولت محلی ایالت بلوچستان بار دیگر اعزام زائران و گردشگران پاکستانی به ایران تحت حفاظت شدید نیروهای ارتش این کشور را آغاز کرده است، اما به دلیل عدم ارائه برنامه دقیق در این زمینه مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند وادار به اقامت یک الی دو هفته در شهر کویته می‌شوند.
زائران و گردشگران پاکستانی باید پس از رسیدن به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برای دریافت بلیط اتوبوس هایی که تحت تدابیر شدید ارتش عازم مرز ایران می‌شوند؛ ثبت نام انجام دهند.
بنا بر اعلام رسانه های محلی بلوچستان پاکستان اعمال این محدودیت‌ها در چند روز گذشته تحصن و اعتراض شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی این ایالت را نیز درپی داشته است.
گفتنی است بسیاری از رهبران مذهبی پاکستان باتوجه به نزدیکی ایام محرم و اربعین حسینی که در آن ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی عازم ایران و عتبات عالیات می‌شوند رسیدگی فوری مقامات دولت محلی و رفع محدودیت‌های سفر به ایران را خواستار شده‌اند.
ماه گذشته بر اثر حمله گروهی از افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «نوشکی» در ایالت بلوچستان این کشور ۹ شهروند پاکستانی که عازم ایران بودند کشته شدند.
پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه در مسیر های منتهی به مناطق مرزی ایران و پاکستان اتخاذ شده است.
این درحالی است که سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران از مسیر گذرگاه مرزی «ریمدان» در جنوب پاکستان هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما در یک ماه گذشته وقوع سیل در شهر «گوادر» و مناطق اطراف این گذرگاه مرزی به اختلال موقتی درعبور و مرور در گذرگاه مرزی «ریمدان» منجر شده است.

دیگر خبرها

  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران