Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:47:27 GMT

انتخابات ۲۸ خرداد بستر حماسه‌سازی ملت ایران شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۵۴۴

انتخابات ۲۸ خرداد بستر حماسه‌سازی ملت ایران شد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی مصطفوی نیا روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهارداشت: مردم ایران در انتخابات نشان دادند حرف‌های دشمنان تأثیر ندارد و هرچه آنان زیادتر گفتند که به صحنه نیایید اما این مردم خداجو نشان دادند که انقلاب و نظام بیش‌از این‌ها ارزش دارد زیرا برایش شهیدان بزرگواری تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: مردم وظیفه خودشان را انجام دادند اینک ما باید وعده‌های خودمان را انجام دهیم قطعاً اصحاب رسانه کمک خواهند کرد که موفقیت‌ها و ضعف‌ها نشان داده شود از اینرو ضعف‌ها و نقص‌هایی که می‌بینید مثل همیشه بیان کنید. 
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به هفته قوه قضاییه بیان کرد: این هفته بزرگداشت یکسال تلاش همکاران این قوه است که در اجرا، گسترش، ایجاد عدالت، گام دوم انقلاب و همچنین اجرای سند تحول قدم‌های خوبی برداشته شده است. 
وی با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه تصریح کرد: روز سه‌شنبه گسترش عدالت در گام دوم انقلاب با اجرای سند تحول، چهارشنبه پشتیبانی قضایی از تولید و رفع موانع آن، پنجشنبه حفظ کرامت مردم و تکریم همکاران، جمعه پیشگیری از جرم و صلح و سازش و اصلاح مجرمان، شنبه هوشمندی و هوشمندسازی و فناوری‌های نوین، یکشنبه حمایت از حقوق عامه و  دوشنبه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری نامگذاری است. 
وی با اشاره به عملکرد سیستان و بلوچستان در سال گذشته گفت: یکی از گلوگاه‌های فساد در دستگاه قضاییه اطاله دادرسی است یعنی شکایتی که انجام می‌دهید به جای اینکه ظرف زمان خودش انجام شود طول می‌کشد که این مهم بستر خیلی از فسادهاست برای این مهم موفقیت‌های خوبی استان داشته و  از ۹۴ هزار پرونده در دادگستری این آمار به ۴۶ هزار فقره در پایان سال ۹۹ رسیده است.
حجت الاسلام علی مصطفوی نیا وی با بیان اینکه سال ۹۹ کل پرونده‌های وارده به دادگستری بیش از ۲۶۹ هزار مورد بود خاطرنشان کرد: نرخ رشد ورودی پرونده‌های ما در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۱ درصد بیشتر بوده است.
وی اظهارداشت: در ابلاغ الکترونیکی یکی از استان‌های موفق بودیم و از مجموع ابلاغ‌های ما در این استان بیش از ۸۳ درصد آن الکترونیکی بوده است.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با اجرای ابلاغیه‌های الکترونیکی بیش از یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۱۰ برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است تصریح کرد: در زمینه هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین گام‌های خوبی برداشته شده و در خصوص پرونده‌های تمام الکترونیک استان توانسته از مجموعه کل پرونده‌ها ۱۲ هزار پرونده را به صورت تمام الکترونیکی پیش ببرد.
وی با اشاره به اینکه در این سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۴۰۰ پرونده تمام الکترونیک تشکیل شده است گفت: استفاده از شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان خیلی قابل توجه است و در سال قبل برای یکهزار نفر ابلاغ صادر کردیم که به عنوان همیار این شورا باشند.
حجت الاسلام  مصطفوی نیا  با بیان اینکه سال قبل بیش از ۴۰ فقره قتل عمد با ورود ریش‌سفیدان حل و فصل شد خاطرنشان کرد: سال ۹۸ رتبه پنجم از حیث رضایت پرونده‌های قتل را سیستان و بلوچستان در کشور به دست آورد.
وی با بیان اینکه ۲۴۷ فقره قتل عمد در سال قبل داشتیم که رشد ۳۷ درصدی نسبت به ۹۸ قبل داشته است اظهارداشت: در قتل مسلحانه ۱۸۱ فقره با سلاح گرم، ۴۹ فقره با سلاح سرد،۶ فقره سوزاندن و ۱۰ فقره سایر روش‌ها بوده است.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این تعداد قتل بیش‌از ۱۱۲ مورد نزاع، ۳۵ فقره اختلافات خانوادگی، ۲۷ فقره موضوعات مالی، ۱۴ فقره سرقت، ۱۱ فقره منکراتی، هشت فقره طایفه‌ای، ۶ فقره موادمخدر، سه فقره سهوی و سه فقره موضوع اعتیاد بوده است. 
وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار فقره پرونده وارده به شورای حل اختلاف داشتیم که ۳۵ درصد آن منتهی به رضایت شده و رشد پرونده‌های مصالحه در این شورا بیش از ۶۲ درصد نسبت به سال قبل بوده است. 
حجت الاسلام مصطفوی نیا بیان کرد: یکی از سیاست‌های محوری کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در بحث کرونا اعطای مرخصی ها بوده که در سال گذشته ۴۶۲ نفر آزادی مشروط، ۱۷۰ نفر تعلیق مجازات ۶۰۰ نفر عفو و ۲۵۵ نفر تبدیل مجازات انجام شد. 
وی اظهارداشت: بازدید و ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان در بستر الکترونیک فراهم شد و همچنین بازدید و ملاقات همکاران این دستگاه با زندانیان یک هزار و ۶۰۰ مورد بوده است
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۲۷ مورد از محکومان جرایم غیرعمد با کمک‌های مردمی از زندان آزاد شدند که ۱۱ نفر آن‌ها محکومان دیه، ۴۰نفر  بدهکاران مالی با مبالغ کم، ۶۶ نفر مهریه، ۱۰ نفقه نفر که در مجموع  سه میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان از سوی ستاد دیه برای این موارد پرداخت شد. 
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ متاسفانه  سیستان و بلوچستان در قتل رتبه اول، سرقت‌های مسلحانه رتبه دوم، کشفیات مواد مخدر در رتبه دوم، آدم‌ربایی رتبه دوم، زورگیری رتبه هشتم، نزاع و درگیری رتبه ۲۵، تجاوز به عنف رتبه ۳۰،سرقت‌های خرد ۳۲، سرقت‌های مهم  ۳۳،شرارت ۳۳ و خودکشی ۳۳ بوده است. 
حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه در رابطه با برخورد با فساد سال گذشته برای ۱۰۸ نفر از مدیران پرونده تشکیل شد که میزان تخلفات مالی کشف شده یکهزار و ۱۴۶ میلیارد ریال بوده است گفت: در خصوص زمین‌های دولتی و ملی که مورد تعدی و تصرف شده بود یکهزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی رفع تصرف شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دادگستری نشست خبری زاهدان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دادگستری نشست خبری سیستان و بلوچستان دادگستری نشست خبری زاهدان قوه قضاییه رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان حجت الاسلام مصطفوی نیا قوه قضاییه سال گذشته پرونده ها سال قبل سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود

رئیس قوه قضائیه در بازدید از انبار اموال تملیکی هرمزگان به وزیر دادگستری دستور داد تا آن دسته از پرونده‌های اموال تملیکی که در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرند را با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس،ب ازدید از یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، بخش پایانی حضور میدانی رئیس قوه قضاییه در مجتمع بندری شهید رجایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان اعلام رضایت و بر استمرار این روند تاکید کرد.

وی گفت: تصویر امروز انبارهای اموال تملیکی حقیقتا با گذشته قابل مقایسه نیست و با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت خیلی خوب است گزارش‌هایی هم که به بنده رسیده است نشان می‌دهد در دیگر انبارها نیز وضعیت خوب است و مشکلات گذشته تا حد بسیاری حل شده است.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید به وزیر دادگستری دستور داد تا آن دسته از پرونده‌های اموال تملیکی که در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرند را با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف کنند.

اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این بخش از بازدید رئیس قوه قضائیه گفت: میانگین اظهارنامه کالاهای متروکه واصل شده به سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در هر سال، در دو سال گذشته به بیش از 3 هزار فقره رسیده است و این در حالی است که این میزان در حد فاصل سال‌های 1390 تا 1400، تنها 430 فقره بوده است.

وی افزود: در حالیکه از ابتدای سال 1390 تا سال 1400، در مجموع چهار هزار و 730 فقره اظهارنامه کالاهای متروکه به سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان ارجاع شده بود، این میزان طی سال‌های 1401 ‌و 1402، به بیش از شش هزار فقره رسید که از این تعداد بالغ بر چهار هزار و 212 فقره تعیین تکلیف شدند.

اجتهادی همچنین با اشاره به دستور دو سال پیش رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر محموله 4 هزار تنی گچ‌های فاسد در یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، از انجام این مهم و خروج محموله مذکور از بندر شهید رجایی خبر داد.

«فتحی» مدیر کل اموال تملیکی استان هرمزگان نیز در جریان این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات گسترده مجموعه قضایی استان هرمزگان در راستای ساماندهی وضعیت اموال تملیکی، گفت: رئیس کل و معاونان دادگستری استان هرمزگان برای سامان دادن به وضعیت اموال تملیکی، علاوه بر انجام مسئولیت‌های خود، وَرای حیطه‌ی وظایف و تکالیف‌شان نیز اقدامات مؤثر و قابل توجهی را انجام داده‌اند؛ این اقدامات و‌ پیگیری‌های مُجدانه، به مدیران اموال تملیکی نیز در اجرای وظایف و تکالیف‌شان، شجاعت و انگیزه داد.

وی همچنین از تعیین تکلیف و امحاء فنی 90 درصد از ماینرهای موجود در انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان خبر داد و در ادامه گفت: نخستین انبارگردانی بندر شهید رجایی در سال گذشته صورت گرفت و ما امروز می‌توانیم با صراحت اعلام کنیم که چه کالاهایی و به چه تعداد در این بندر وجود دارند. شایان ذکر است، پس از ورود مجدانه و پیگیرانه قوه قضاییه به موضوع ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها، انقلابی در این مقوله صورت گرفته تا جایی که استان‌های سراسر کشور به صورت گسترده نسبت به تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبارها، اقدامات مقتضی را صورت دادند و از این طریق ضمن حفظ حقوق دولتی و عمومی، مبالغ زیاد و معتنابهی به بیت‌المال و خزانه کشور مسترد شده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان