Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان فارس جزئیات تخلفات و دستگیری‌های شهرداری‌ها و شوراها در دوره گذشته در استان فارس را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم موسوی صبح امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که یکی از مهم ترین سوالات پیرامون تخلفات و دستگیری‌های شوراها و شهرداری‌ها در سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: در مجموع در دوره گذشته 129 نفر در کل استان در ارتباط با شهرداری‌ها و بخشداری‌ها تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و در 4 سال گذشته در حوزه شهرداری‌ها تخلفات زیاد داشتیم که امیدواریم شوراهای جدید افراد پاکدست را برای این سمت انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به جزئیات این دستگیری‌ها افزود: شیراز 2 نفر، جهرم 18 نفر، مرودشت 29 نفر، صدرا 26 نفر، لارستان یک نفر، آباده 10 نفر، زرقان 3 نفر و مرودشت 33  نفر بودند همچنین تعدادی نیز در بخش‌ها و سازمان همیاری‌های شهرداری بوده است. 

موسوی درباره شهردار فراری شهر صدرا نیز بیان کرد: یکی از شهرداران صدرا بازداشت است و دیگری که فراری است تلاش می‌شود که دستگیر شود، صحبت‌هایی است که وی در ترکیه به سر می‌برد و تلاش داریم با همکاری اینترپل دستگیرش ‌کنند. 

وی با بیان اینکه دادگستری در برخورد با متخلفان قاطع است و با هیچ زد و بندی کنار نمی‌آید گفت: درباره شهرداری فیروزآباد هم هنوز رای قطعی صادر نشده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده شورای شهرستان شیراز نیز کیفرخواست صادر شده و در دست بررسی است، بیان کرد: هیچ اغماضی درباره تخلفات صورت نگرفته و نمی‌گیرد.

موسوی همچنین درباره آزادی خبرنگاران در اطلاع‌رسانی اخبار گفت: برای هیچ خبرنگار و روزنامه‌نگاری در 2 سال گذشته هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده است و آزاد هستند. 

وی درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی در استان نیز افزود: 23 مورد مفاسد اقتصادی بوده که منجر به صدور حکم شده و در دیگر موارد منعی برای ورود خبرنگاران نیست اما پرونده مفاسد کلان که در دادگاه‌های ویژه تشکیل می‌شود، کم شده است. 

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین درباره رفع تملک واحدهای تولیدی افزود: سال گذشته 52 واحد در تملک بانک‌ها بود که به 22 واحد رسیده که همین تعداد نیز کارشان تعطیل نشده که با همکاری بازرسی رفع تملک می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رئیس کل دادگستری استان فارس شهرداری ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان

خبرگزاری ایمنا به مناسبت روز شوراها (۹ اردیبهشت) گفت‌وگوی متفاوتی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشته، مشروح این مصاحبه همزمان با روز شوراها در سایت خبرگزاری ایمنا منتشر خواهد شد.

کد خبر 748513

دیگر خبرها

  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران