Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@00:23:58 GMT

تسهیل تردد شناوری در بنادر مسافری قشم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۸۴۵

تسهیل تردد شناوری در بنادر مسافری قشم

به گزارش خبرآنلاین از قشم، این پروژه شامل لایروبی، مقاوم‌سازی، بهسازی و اصلاح عرشه اسکله‌های لافت و پهل، به‌عنوان یکی از پرترددترین مبادی ورودی جزیره باهدف تعمیر، افزایش ظرفیت نگهداری و استفاده بهینه از ظرفیت این مبدأ ورودی توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرایی شد.
ایجاد فرصت اشتغال برای ۱۵ نیروی مستقیم و ۴۵ نیروی غیرمستقیم از مزایای دیگر به اجرا درآمدن این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش نخست این پروژه، ۵۳ هزار مترمکعب از پهنه دریایی اسکله لافت و پهل، لایروبی شده  و در بخش دوم طرح، مقاوم‌سازی و بهسازی پهنه خشکی به‌منظور تسهیل پهلوگیری شناورهای حامل خودروهای ورودی به جزیره صورت گرفت.
حفظ و نگهداری اسکله‌ها به‌عنوان یک مسوولیت اجتماعی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و باهدف ارائه خدمات شایسته و درخور به ساکنان و گردشگران، بخشی از اقدامات این منطقه در دولت تدبیر و امید بوده است.
گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

کد خبر 1527682

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب از سد آزاد به سد قوچم آغاز شد

مرحله آزمایشی رها سازی آب از سد آزاد به سد قوچم جهت ذخیره و انتقال به شهر دهگلان آغاز شد. - اخبار استانها -

حسین راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان از رهاسازی آب از سد آزاد به سد قوچم جهت ذخیره و انتقال به شهر دهگلان خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه، تأمین آب شرب شهرستان‌های دهگلان، قروه و دزج است.

وی افزود: این اقدام در ادامه تحقق اهداف سد آزاد و سامانه‌های انتقال برای تأمین آب شرب پایدار بخشی از استان کردستان بوده که پروژه تأمین آب شرب شهر سنندج از این سد در آذر ماه 1401 به بهره‌برداری رسید و در ادامه و آینده نزدیک، آب از سد قوچم به شهر دهگلان منتقل خواهد شد.

معاون اجرایی سد آزاد و ژاوه گفت: رهاسازی اولیه آب از سد آزاد به سد قوچم انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری سعی بر این است که آب شرب دهگلان تأمین شود.

وی در پاسخ به این سؤال که پروژه آبرسانی به قروه و دزج چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ عنوان کرد: بستگی به تأمین بودجه و نقدینگی دارد، در حال حاضر شش هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

راهنورد بیان کرد: تاکنون برای اجرای پروژه حدود 20 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد
  • بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی
  • رهاسازی آب از سد آزاد به سد قوچم آغاز شد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم