Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:55:35 GMT

چند درصد تهرانی‌ها حاضرند واکسن کرونا بزنند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۸۸۴

چند درصد تهرانی‌ها حاضرند واکسن کرونا بزنند؟

 ایسنا: پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با انجام یک مطالعه میزان پذیرش واکسن کووید-۱۹ در استان تهران را بررسی کردند.

اجرای موفقیت‌آمیز برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس، تنها منحصر به کارایی و اثربخشی واکسن نیست و علاوه‌بر وجود یک سیستم بهداشتی منسجم و قوی، نیاز مبرمی به اعتماد عمومی و پذیرش جامعه هدف نسبت به واکسن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با انجام یک مطالعه میزان پذیرش واکسن کووید-۱۹ را در استان تهران بررسی کردند.

این مطالعه در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. برای انجام بخش کمی این مطالعه ۱۲۰۰ نفر از افراد بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر ساکن مناطق ۲۲گانه شهرداری شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفتند. برای انجام بخش کیفی نیز ۱۰۰ نفر از سالمندان، ارائه‌دهندگان خدمات سلامتی، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و جمعیت عمومی به صورت هدفمند انتخاب شدند و با روش مصاحبه نیمه‌ساختارمند، ارزیابی شدند.

بررسی‌های بخش کمی این مطالعه نشان داد که به طور کلی ۸۳.۶ درصد از شهروندان تهرانی تمایل به دریافت واکسن دارند و مابقی تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

پرس‌وجو در مورد نوع واکسن نشان داد که فقط ۶.۸ درصد از افراد هیچ تمایلی به دریافت واکسن ندارند؛ اما ۸۵.۳ درصد واکسن خارجی، ۲۵.۴ درصد واکسن ایرانی و ۹.۶ درصد هر نوع واکسن را ترجیح می‌دهند.

بررسی استاندارد جهانی نمره کووید که بیانگر نگرش مردم به عملکرد و مدیریت دولت در حوزه اپیدمی است، نشان داد که نمره ایران در این خصوص ۴۹.۲۳ است که به طور معناداری پایین‌تر از میانگین کل ۲۰ کشور (۵۲.۹۵) است و این موضوع نشان‌دهنده عملکرد متوسط ایران در این زمینه است.

طبق آنچه در قالب گزاره برگ‌ معاونت تحقیقات و فناوری منتشر شده، در این مطالعه مشخص شد که سالمندان، افراد متاهل و افراد دارای تبعیت دارویی پایین، بیشتر تمایل به دریافت واکسن را دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تهرانی ها واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!