Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مریم کوشکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واکسن از نوع سینوفارم است و با اولویت تکمیل مرحله اول واکسیناسیون افراد واجد شرایط تزریق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا پیش از این ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان و ۱۰۱ هزار و ۴۷۸ دوز آن تزریق شده بود و پیش بینی می شود با تولید انبوه واکسن ایرانی، روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۸۵ هزار و ۴۱۰ دوز اول و ۱۶ هزار و ۶۸ دوز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است و  محموله جدید برای تکمیل دوز اول واکسیناسیون تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال، ۶۷ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۶ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال لرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مابقی نیز به دلایلی از جمله عدم تمایل افراد، واکسینه نشده اند.

وی توضیح داد: اولویت واکسیناسیون افراد بر اساس دسته بندی سنی و بیماری های خاص و سخت علاج بر مبنای ثبت نامی های سامانه سیب و یا مراجعه افراد بوده است.

کوشکی گفت: در حال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه های هدف فعال است که بر این اساس چند روز پس از ثبت نام، پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که مدت زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.

بنابر اعلام امروز علوم پزشکی لرستان، ۱۹۰ شهروند دیگر این استان طی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به ۱۲۰ هزار و ۳۵ نفر رسید.

همچنین شبانه روز گذشته یک لرستانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و با این احتساب در مجموع یکهزار و ۹۰۴ نفر در استان قربانی این ویروس شده اند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا لرستان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار