Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:59:13 GMT

حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۰۶۱

حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه تقویت می‌شود

معاون مسکن و ساختمان از توافق دو کشور ایران و سوریه برای بازسازی و تقویت بخش خصوصی ایران در بازسازی‌های آتی آن کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان بخشی از دستاوردهای سفر خود را که در روزهای گذشته به سوریه انجام شد، برشمرد.

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری تفاهم‌نامه پیشین دو کشور ایران و سوریه برای بسترسازی لازم و امکان حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه، گفت: در سفر تازه به سوریه، بسترسازی برای انجام تفاهم پیشین دو کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موضوع نقل و انتقال پول و تسهیل در حمل و نقل از دیگر مواردی بود که دو کشور درباره آن‌ها به توافق رسیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تبادل تجربه دو کشور ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن انبوه برای اقشار متوسط جامعه بر مبنای مقررات ملی و کنترل ساختمان و بهره‌مندی از تجربه ایران در این زمینه و نحوه تامین مالی پروژه‌ها در گفت‌وگو با مسئولان ارشد سوریه از جمله دستاوردهای سفر به آن کشور بود.

محمودزاده گفت: امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و بستر فعالیتی جدیدی برای حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه فراهم شود.

وی همکاری ایران در بازسازی سوریه را شامل حوزه عمران، زیربنایی و مسکن برشمرد و بر تقویت حضور بخش خصوصی ایران، تاکید کرد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت هیچگونه اقدام اجرایی و سرمایه‌گذاری در سوریه ندارد و تنها بسترهای قانونی لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در سوریه فراهم می‌کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمود محمودزاده محمودزاده مسکن بخش خصوصی ایران ایران در بازسازی بازسازی سوریه حضور بخش خصوصی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در جلسه شورای مسکن لرستان، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این طرح تأمین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای متقاضیان مسکن است که تاکنون کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.

وی افزود: راه و شهرسازی باید حداکثر تا یک هفته آینده جدول وضعیت زمین را ارائه دهد تا بتوانیم بیش از ۸۰ درصد زمین موردنیاز استان را تا پایان تیرماه تأمین کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک مسکن با بیش از ۸۰ درصد متقاضیان معرفی شده از طرف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان عقد قرارداد کرده است، گفت: بانک ملی مشکلاتی در سطح ملی داشت که اکنون مرتفع شده و در حال اجرای برنامه‌هاست.

شفقت در ادامه بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در حوزه نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: اگر بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن مسائل و مشکلاتی دارند در شورای بانک‌های استان مطرح تا پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری خرم‌آباد و بروجرد در صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی داشتند که پس از طرح موضوع و بررسی‌های لازم قول مساعد دادند همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6090795

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد