Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:51:41 GMT

کشت باغات در ۷۵۰ هکتار از اراضی شیبدار شهرستان دره شهر

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۲۷۵

کشت باغات در ۷۵۰ هکتار از اراضی شیبدار شهرستان دره شهر

طیار فیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان دره شهر یکی از مستعدترین مناطق استان ایلام برای توسعه باغات است.

وی با اشاره به درآمد بسیار مطلوب کشاورزان از توسعه باغات، افزود: دره شهر شهرستان برتر استان در توسعه باغات شیبدار و گیاهان دارویی شناخته شده است.

فیلی اضافه کرد: شهرستان دره شهر با دارا بودن اراضی مستعد باغی و زراعی یکی از شهرستان‌های برتر استان ایلام در بحث فعالیت‌های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر اضافه کرد: در سال‌های اخیر با اجرای توسعه باغات در اراضی شیبدار تلاش شده فعالیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان توسعه یابد.

وی گفت: امری که باعث ایجاد اشتغالزایی، درآمد پایدار و نهایتاً زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری است.

فیلی عنوان کرد: هم اکنون در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی شیبدار شهرستان کشت باغات انگور، زیتون، انجیر، مرکبات، پسته، گل نرگس و انواع گیاهان داریی انجام می‌شود.

وی گفت: بدون شک با حمایت‌های دولت و در اختیار گذاشتن اراضی ملی و شیب دار به مردم می‌توانیم شاهد رونق و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در شهرستان دره شهر باشیم.

کد خبر 5240915

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جهاد کشاورزی دره شهر باغات انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا سیدابراهیم رئیسی رای گیری گرگان نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام شهرستان دره شهر توسعه باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اتخاذ سیاست‌های راهبردی، کشت مکانیزه در ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از اراضی شالیزار‌ی انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بابک مومنی رییس گفت: تاکنون 190 هزار و 860 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد و 183 هزار و 515 هزار هکتار هم خزانه گیری شده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در 67 هزار و 271 هکتار مزارع شالیزاری استان  انجام شده است، تصریح کرد: 47 هزار و 756 هکتار از اراضی شالیزار‌ی به صورت مکانیزه کشت شده و مابقی به روش سنتی زیر کشت و کار رفت.

وی افزود: 60 هزار و 755 هکتار از مزارع شالیزاری زیر کشت ارقام محلی است و 6 هزار و 516 هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تاکنون 290 تن بذر برنج و 24 هزار و 876 تن کود کشاورزی میان شالیکاران توزیع شده و 158 مورد آزمون خاک انجام شده است.

 مومنی خاطرنشان کرد: 178 بانک نشاء برنج در استان هم در حال فعالیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان 256 میلیون مترمکعب و ذخیره آب در آببندان‌ها 340 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند