Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب با اشاره به ارادت ویژه ایرانیان به ساحت مقدس امام موسی کاظم و امام جواد-پدر و فرزند امام ضا(ع) - افزود: اگرچه پایه گذار حرم کاظمین، خلفای عباسی بودند اما براساس شواهد تاریخی، ایرانیان در دوره‌های مختلف تاریخی از عصر آل بویه و سلجوقیان گرفته تا دوره کنونی، ساخت و سازهایی در این حرم مطهر انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بزرگترین توسعه و بازسازی در کاظمین در دوره صفویه و با دستور شاه اسماعیل صفوی صورت گرفت که با تخریب همه بناهای حرم، بارگاهی زیبا و باشکوه با رواق، صحن و دو گنبد جدید کاشی کاری شده ساخته شد.  

وی با بیان اینکه بسیاری از ابنیه حرم کنونی یادگار آن دوران و البته تجهیز و توسعه دوره قاجار است، خاطرنشان کرد: در ادامه یکهزاره عرضه ارادت شیعیان ایرانی به آستان پدر و فرزند ثامن الحجج، هم اکنون نیز ۷ پروژه در قالب طرح‌های عمرانی و صنعتی-هنری در این حرم مطهر در حال اجراست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در بخش پروژه‌های عمرانی، سه طرح تامین و اجرای سنگ کف ایوان باب القبله و باب المراد، طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی و طرح توسعه زیرسطحی صحن امام محمد باقر در حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام در حال اجراست.

جلال‌مآب افزود: در بخش پروژه‌های صنعتی-هنری نیز مرمت گنبد مسجد تاریخی صفویه، تکمیل سه در ورودی حرم، طلاکاری گلدسته چهارم و ریز پروژه‌های مربوط به سردرب و کتیبه‌های قرآنی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها، فرصت معنوی ارزشمندی برای مشارکت دوست‌داران اهل بیت علیهم السلام در فیض توسعه و بازسازی حرم مطهر پدر و فرزند امام رضا(ع) است، گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این باقیات الصالحات و صدقه جاریه می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات و درگاه پرداخت آنلاین، کمک‌های نقدی و نذر خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ستاد بازسازی عتبات عالیات بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات پدر و فرزند حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، خلجی گفت: سدی است بسیار پیشرفته که کار دانشی آنجا انجام شده است و اثرات خیلی خوبی در سریلانکا داشته است. در شرایطی که نشان می دهند این کشور تحریم است ما می توانیم یکی از افتخارات فنی و مهندسی خودمان را آنجا ارائه کنیم و زمینه ای می شود برای کارهای بیشتر در این منطقه و نمونه ای ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

کد خبر 846956 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سد سازی سید ابراهیم رئیسی سد

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟