Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:51:44 GMT

رشد بیش از ۶۴ درصدی ذخیره‌سازی خون بندناف در قزوین

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۸۶۸

رشد بیش از ۶۴ درصدی ذخیره‌سازی خون بندناف در قزوین

ایسنا/قزوین مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی قزوین اعلام کرد: شاهد رشد بیش از ۶۴ درصدی در ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در بهار سال ۱۴۰۰ نبست به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و این حاکی از علاقه‌‎مندی خانوده‌ها و آگاه‌سازی در خصوص این گنجینه با ارزش است.

فاطمه دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا در تعریف خون بندناف اظهار کرد: بندناف و جفت ارگان‌هایی برای تبادل موادغذایی بین جنین و مادر هستند که بعد از تولد نوزاد به‌عنوان زباله بیولوژیک  دور ریخته می‌شوند درحالی که دانشمندان امروزه دریافته‌اند خون موجود در بندناف سرشار از سلول‌های بنیادی است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بانک خون بندناف، نمونه خون جمع‌آوری شده و سلول‌های بنیادی موجود در آن پس از انجام آزمایشات و پردازش سلولی در تانک‌های مخصوص در دمای ۱۹۶- درجه سانتی‌گراد برای مدت طولانی نگهداری می‌شود تا در زمان نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر بانک خون بندناف قزوین در خصوص موارد استفاده خون بندناف خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ما بیماری‌هایی نظیر سرطان‌های خون، سرطان غدد لنفاوی، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌های مادرزادی که منشأ خونی دارند با سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان دارند.

وی تصریح کرد: امروزه تحقیقات گسترده‌ای به‌منظور درمان بیماری‌ها و ضایعات عصبی، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده قلبی و استخوانی، ترمیم سوختگی‌ها و ضایعات پوستی، ترمیم لوزالمعده و ترشح انسولین و ترمیم سایر بافت‌های آسیب‌دیده با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف و سایر سلول‌های بنیادی یک فرد بالغ درحال انجام است و امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک بیماری‌های همچون دیابت، آلزایمر، پارکینسون فلج مغزی، سکته مغزی، بازسازی استخوان، MS و اوتیسم با خون بندناف درمان شود.

دولتخواه با اعلام اینکه بانک خون بندناف رویان از بهمن ۱۳۹۲ فعالیت خود را در قزوین آغاز کرده است، بیان کرد: با پیشرفت علم و فناوری و همچنین افزایش دانش و آگاهی بشری در خصوص اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی شاهد رشد بیش از ۶۴ درصدی در ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در بهار سال ۱۴۰۰ نبست به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و این حاکی از علاقه‌‎مندی خانوده‌ها و آگاه‌سازی در خصوص این گنجینه با ارزش بوده است.  

مدیر بانک خون بندناف قزوین در پایان یادآور شد: هم‌استانی‌ها برای عضویت در بانک خون بند ناف رویان می‌توانند با شماره‌های ۳۳۲۴۲۳۳۴-۰۲۸ و ۰۹۱۰۴۶۹۸۶۹۵  تماس بگیرند و یا حضوری به بانک خون بندناف قزوین واقع در سبزه‌میدان، ابتدای خیابان فردوسی جنوبی، روبه‌روی کوچه حمام پاک، مجتمع پزشکی جهاددانشگاهی قزوین مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بانک خون بندناف قزوين سلول های بنیادی خون بندناف بانک خون بندناف خون بندناف ذخیره سازی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشتریان گرانقدر با مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی بانک ملت به نشانی ebanking.bankmellat.ir و انتخاب گزینه فعال سازی در صفحه ورود می‌توانند از طریق فعال سازی با اطلاعات کارت بانکی و یا فعال سازی با برنامه کاربردی امضای ملت، رمز عبور دریافت و بانکداری اینترنتی را فعال کنند.

پیش از این برای فعال سازی خدمت بانکداری اینترنتی، مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و احراز هویت حضوری الزامی بود.

بانکداری اینترنتی یکی از جامع‌ترین کانال‌های ارایه خدمات غیرحضوری بانک ملت است که بخش عمده‌ای از نیاز‌های بانکی مشتریان را برطرف می‌سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج