Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:25:44 GMT

راه‌اندازی سامانه پیگیری مشکلات تولید در البرز

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۷۸۸۶

راه‌اندازی سامانه پیگیری مشکلات تولید در البرز

با گزارش خبرنگار مهر، حسین فاضلی‌هریکندی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل دادگستری البرز برگزار شد در خصوص برگزاری انتخابات اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را پشت سر گذاشتیم، تمامی دوره‌های انتخابات مهم بود اما دوره اخیر اهمیت دوچندانی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که دشمنان به نظام جمهوری اسلامی در خصوص مشکلات اقتصادی تحمیل کردند، همچنین مشکلات کرونا مزید بر علت شد و اینکه از مدت‌ها قبل رسانه‌های معاند کارزاری را با عنوان رأی بی رأی آغاز کردند، با این وجود مردم در انتخابات حضور پرشوری داشتند و انتخابات با کمترین حاشیه به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری البرز بیان کرد: ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در بهمن ماه بر اساس دستورالعمل صادره راه‌اندازی شد و در همین راستا ۱۷ جلسه ستادی با مسئولیت رئیس‌کل دادگستری در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

وی مهم‌ترین هدف این ستاد را پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی عنوان کرد.

حدود ۷۳۰ هزار فقره پرونده وارد مجموعه دادگستری البرز شد

فاضلی‌هریکندی در خصوص تعداد پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۹۸ هزار و ۹۵۵ فقره پرونده وارد دستگاه قضائی و دادگستری کل استان البرز شامل دادسرا، دادگاه‌های حقوقی، دادگاه‌های تجدید نظر و اجرای احکام شد و مجموع پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۷۰۸ بود که در مجموع ۷۲۹ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده وارد مجموعه دادگستری کل استان شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۸۰۳ پرونده از سال‌های گذشته رسیدگی شده و میانگین رسیدگی پرونده در کل کشور ۱۲ درصد است، گفت: در استان البرز بررسی گذرانده‌های سال گذشته ۲۲ درصد بوده و در کل ۲۹ هزار و ۷۴۴ فقره گذرانده یکتا ثبت شده است.

رئیس‌کل دادگستری البرز در خصوص سفر ریاست قوه قضائیه در سال ۹۸ به استان البرز تصریح کرد: در سال ۹۸ طی سفر آیت‌الله رئیسی مصوبات متعددی را در حوزه عملکردی و تجهیز دادگستری استان از جمله توسعه فضای فیزیکی، جذب پرسنل اداری و قضائی که از جمله مشکلات ما بود، داشتیم.

وی ادامه داد: البرز به جهت نزدیکی به مرکز کشور و شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی در حوزه تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات و سوءاستفاده‌هایی که از مواهب طبیعی می‌شود جزو رتبه‌های اول کشور است.

فاضلی‌هریکندی بیان کرد: اقدامات دستگاه‌های متولی و دادگستری در خصوص تغییر کاربری و بررسی چاه‌های غیرمجاز، همچنین در بحث حقوق عامه در اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی، محیط زیست، حرایم راه مطابق قانون دستگاه متولی خاصی که طبق مقررات قانونی وظیفه حفظ و حراست و جلوگیری از تعدی به این منابع به خوبی صورت گرفته است و دادگستری به عنوان ناظر در این دستگاه و روند کارهایشان است.

وی از راه‌اندازی قرارگاه صیانت از بیت‌المال در پنج حوزه ذکر شده خبر داد.

رئیس‌کل دادگستری البرز در خصوص اقدامات مربوط به این قرارگاه اظهار کرد: با تشکیل این قرارگاه اقدامات قابل توجهی در تغییر کاربری، تجاوز و تصرف به اراضی ملی انجام شده و مجموعاً در سال ۹۹ بالغ بر ۳ هزار و ۸۷۳ هکتار و ۱۲۷ هزار با ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد و در حالی که اقدامات سال ۹۴ تا ۹۸ در مجموع ۳ هزار و ۱۹۷ هکتار بود که این امر منجر به رشد ۲۱ درصدی شده است.

وی با اشاره به اهمیت آب گفت: آب مسئله جدی و مهمی در کشور و البرز تلقی می‌شود و نیازمند اقدامات خاصی در این زمینه است و در ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد، کرج، اشتهارد، فردیس و طالقان به دلیل وجود باغات اقدامات مؤثری انجام شده و تعداد ۴۷۵ حلقه چاه در سال ۹۹ که غیرمجاز حفر شده بودند، بسته شد.

فاضلی‌هریکندی ادامه داد: در اجرای احکام آزادسازی اراضی در سال ۹۹، ۱۸۷ مورد رسیدگی شده و در سال ۹۸، تعداد ۱۳۸ مورد و در سال ۹۷، تعداد ۹۷ مورد بررسی شده و شاهد رشد قابل توجهی در آزادسازی حریم رودخانه‌های البرز بودیم و در خصوص حریم رودخانه در حوزه آتشگاه ۵ هکتار و ۸۲۱۴ متر آزاد و در سال ۹۹ نیز ۱۳ هکتار و ۲۲۴۹ مترمربع آزادسازی شده است.

وی از آزادسازی بیش از ۳۶ هکتار در خصوص بهره‌برداری از منابع طبیعی در اجرای تبصره یک، ماده ۵۵ در قرارگاه صیانت از بیت‌المال خبر داد.

راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با جرایم خاص

رئیس‌کل دادگستری البرز امنیت مردم را مهم‌ترین هدف دستگاه‌های امنیتی و قضائی خواند و گفت: افرادی که امنیت مردم را با خطر می‌اندازند نیاز است تا باز اجتماعی شوند و موارد اصلاحی در زندان وجود دارد که بر روی آنها اعمال می‌شود و برخی از افراد هم نباید در زندان باشند در همین راستا می‌توان از احکام جایگزین برایشان استفاده کرد.

وی اظهار کرد: قرارگاه مبارزه با جرایم خاص با کمک نیروی انتظامی تشکیل شد و مشمول سه دسته از جرایم که امنیت مردم را خدشه‌دار می‌کنند، شامل سرقت به عنف، سرقت منازل و کیف زنی و جیب‌بری، قتل‌های عمدی، آدم‌ربایی، اسیدپاشی، منازعات عمومی، چاقوکشی و قدرت‌نمایی می‌شود که خط قرمز دادگستری البرز هستند.

فاضلی‌هریکندی افزود: به این جرایم در قرارگاه به صورت خاص رسیدگی می‌شود و شعب خاص هم برای رسیدگی به این جرایم تشکیل داده‌ایم تا علاوه بر برخورداری از حداکثر مجازات قانونی برای این قبیل جرایم و مجرمین از هرگونه استفاده از نهادهای ارفاقی، آزادی مشروط، پابند الکترونیکی و حتی مرخصی مشروط محروم هستند.

وی در خصوص وقوع سرقت به عنف، کاهش ۲۵ درصدی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ را عنوان کرد.

راه‌اندازی شورای تحول قضائی در البرز

رئیس‌کل دادگستری البرز در خصوص شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دادگستری البرز شورای تحول قضائی با محورهای هشت گانه برای تحول تشکیل شد.

وی در خصوص تعداد واحدهای تولیدی استان گفت: البرز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و حدود ۱۱ شهرک صنعتی فعال دارد و در خصوص بنگاه‌های اقتصادی طرحی در قالب پایش پایگاه‌ها انجام دادیم.

فاضلی‌هریکندی افزود: در سال ۹۹ بیش از ۱۴۵ بازدید از سوی مجموعه مدیران دادگستری استان با هدف شناسایی و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی صورت گرفته و مشکل ۱۵۰ واحد برطرف شده و باعث تداوم اشتغال بیش از ۳ هزار نفر شده است.

راه‌اندازی سامانه پیگیری مشکلات تولید

وی با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه پیگیری مشکلات تولید گفت: با راه‌اندازی این سامانه نیاز به مراجعه حضوری فعالین اقتصادی به دستگاه‌های قضائی نیست، پرونده تشکیل می‌شود و کارشناس قضائی مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری می‌کند.

واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) به صاحبان اصلی

رئیس‌کل دادگستری البرز در خصوص واگذاری بیمارستان امام خمینی اظهار داشت: واگذاری بیمارستان در اوایل سال ۹۸ انجام شد و متأسفانه خریداران نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و شاهد تجمعات مختلف بودیم و دادخواستی از سوی بنیاد شهید و همیاری شهرداری‌های البرز ارائه شد که مالکان اصلی بیمارستان هستند و در دادگاه حقوقی رسیدگی‌های لازم انجام شد و حکم به نفع صاحبان اصلی بود و در دو هفته گذشته اجرای حکم انجام شد.

برگزاری دوره سوم کارآموزان قضائی

وی از برگزاری دوره سوم کارآموزان قضائی خبر داد و اذعان داشت: کارآموزان پس از فارغ‌التحصیلی، دادن آزمون و گذراندن دوره‌های گزینش وارد دوره‌های کارآموزی برای تأمین کادر قضائی می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی در خصوص میزان جذب نفرات متذکر شد: دوره اول شامل ۳۰ نفر بودند که ۲۳ نفر جذب شدند و دوره دوم ۱۷ نفر بودند و ۱۳ نفر جذب شدند و برای دوره سوم که از هفته گذشته آغاز شده، ۲۰ نفر در دوره شرکت می‌کنند.

کد خبر 5240936

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دادگستری البرز شهرستان کرج انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا سیدابراهیم رئیسی گرگان رای گیری نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام فاضلی هریکندی تغییر کاربری راه اندازی سال ۹۹ انجام شد سال ۹۸ ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، عباس پوریانی عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت وضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی در دادگستری استان تاکید کرد وگفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضائی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.

پوریانی تصریح کرد: سند تحول قضائی وبرنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین ومراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بندهای مختلف سند تحول قضائی دراستان باید دراسرع وقت فراهم وتبیین شود و مهم‌ترین واثربخش ترین راهکارهای سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان ومعاونان قرار گیرد.

پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضائی واداری اشاره کرد وگفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است براین اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.

وی همچنین اهمیت همکاری وتعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضائی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده‌ی همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بندهای مقرر در سند تحول باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی واجرایی مطالبه گری وازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به درستی عمل کنند ودرپی آن زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.

پوریانی همچنین براهمیت اجرای احکام قضائی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی ونترس دردادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضائی، اتخاذ راهکارهای مناسب درجهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضائی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی