Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر گفت: نوع انتخاب مردم نشان داد که مسئولی می‌خواهند که حتی شعارشان با انقلاب در یک راستا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات 28 خرداد، گفت: 28 خرداد روز سرنوشت سازی برای ملت ایران بود و خدا را سپاس که مردم از این فرصت مغتنم به‌خوبی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه شهرستان اردکان پیروز انتخابات را مردم دانست و افزود: دشمنان برای کم رونقی انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نکردند و بااین‌همه هجمه و تبلیغاتی که آنها به راه انداختند، این میزان مشارکت از مردم بسیار قابل‌ستایش و تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه سختی‌هایی که در این سال‌ها و فشارهایی که بر مردم وارد شده را نباید نادیده بگیریم اضافه کرد: انصافاً برخی از این فشارهای اقتصادی و مشکلات در تاریخ انقلاب کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بوده اما باوجود همه این‌ها، مردم احساس تکلیف کردند و حمایت خود را اصل نظام و انقلاب اعلام و به ندای رهبری لبیک گفتند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: ممکن است که برخی از نحوه مشارکت مردم در استان‌ها و شهرها تحلیل‌هایی داشته باشند اما همیشه برای تحلیل صحیح و درست می‌بایست در کنار اتفاقاتی که می‌افتد موانع را دید و عوامل جذب‌کننده مردم به انتخابات و عوامل دلسرد و ناامیدکننده را نیز باید مدنظر قرارداد و سپس تحلیلی را ارائه کند.

شاکر گفت: اکثر کسانی که از وضعیت کشور مطلع هستند، بیان می‌کنند که در این شرایط خاص و با در نظر گرفتن مشکلات داخلی و شرایط خارجی و تبلیغات دشمنان، حضور این درصد از مردم در انتخابات قابل‌ستایش است.

امام‌جمعه شهرستان اردکان با بیان اینکه نوع انتخاب مردم نیز بسیار مهم است، افزود: مردم با انتخاب خود اعلام می‌کند که مسئولی را می‌خواهند که حتی در شعار دادن هم حداقل به‌گونه‌ای عمل کند که شعارهای وی با انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی، عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی بوده، موافق این اهداف باشد.

وی اضافه کرد: مردم به وظیفه خود عمل کردند، الآن منتخب ریاست جمهوری که دارای برنامه و سابقه بسیار درخشانی در انقلاب اسلامی است و هم منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا باید به وظیفه خود عمل کنند چون اکنون عرصه میدان برای مسئولان است.

عضو شورای حوزه علمیه یزد در پایان گفت: نباید از این نکته هم غفلت کرد که انتخابات امسال در شرایط کرونایی برگزار شد و اگر در شرایط عادی بود، مسلماً آمار مشارکت بیش از آمار کنونی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است