Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوتراب گفت: برداشت آلبالو از سطح تقریبی یکهزار و ۶۵۰هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول برداشت شود.

«جلال بوتراب»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، افزود: برداشت آلبالو از سطح تقریبی یکهزار و ۶۵۰هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است و پیش بینی می شود  امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول  برداشت شود، و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح استان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند، اضافه کرد: از مجموع یکهزار و 650هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان خوی وارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستانهای استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از 50 درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

بوتراب ادامه داد: محصول آلبالو عمدتا در صنایع تبدیلی و در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده ،در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ آذربایجان‌غربی حدوداً دارای 120 هزار هکتار باغ است که میوه‌های سیب،هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه ها در آنها کشت می شود.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت آلبالو باغات ارومیه باغات آذربایجان غربی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم