Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@20:23:34 GMT

۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در رزن مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۳۴۴

۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در رزن مسدود شد

مدیر منابع آب شهرستان رزن از پر و مسدود کردن ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: با پر شدن این چاهها یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب از اضافه برداشت این چاهها جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمدرضا شکوهی مدیر منابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای سال ۹۳ و با اجرای طرح تعادل بخشی در شهرستان رزن تاکنون بیش از ۷۶۹ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که این تعداد، جلوگیری از اضافه برداشت ۱۳۱ میلیون مترمکعبی را در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منابع آب شهرستان رزن یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز را نصب کنتورهای هوشمند برشمرد و گفت: از ابتدا سالجاری نیز تاکنون تعداد ۲۲ کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاههای مجاز این شهرستان نصب شده است.

شکوهی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون نیز بیش از ۵۴۵ کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته برداشت آب از ذخایر زیرزمینی کم کم به یک معضل مهم در شهرستان تبدیل می شد، افزود: اجرای برنامه های حفاظت از منابع آب در شهرستان رزن مؤثر بوده و هم‌اکنون شاهد کاهش اضافه برداشت از ذخایر منابع آب زیرزمینی هستیم.

 رفع مشکلات روستای «عین‌آباد» در تأمین و توزیع آب

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درگزین از اجرای موفقیت آمیز عملیات اصلاح خط انتقال روستای عین آباد از توابع شهرستان درگزین و رفع مشکلات چندین ساله مردم این روستا خبر داد.

سیدناصر حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه پیش از یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی مشکلات عدیده‌ای درباره اصلاح خط انتقال روستای عین آباد وجود داشت، گفت: این خط به علت مشکلات موجود ساکنان ۲ روستای عین آباد و ناکین با جمعیت هزار و ۴۰۰ نفر را دچار کمبود آب کرده بود که  با اصلاح این خط انتقال مشکل تأمین و توزیع آب در این روستاها برطرف شد

وی اظهار داشت: خردادماه سال گذشته حدود ۳۸۰ متر از این خط توسط امور آبفای درگزین به‌صورت امانی تعویض و سه عدد شیر هوای جدید در نقاط مختلف نصب شد اما مشکلات همچنان پا برجا بود.

وی با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته تصمیم بر اصلاح ۵۰۰ متر دیگر از این خط گرفته و به همین منظور برآورد اولیه با مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تهیه شد.

حسینی‌بیدار افزود: با تلاش همکاران مشکلات ۱۰ ساله روستاهای عین آباد و ناکین رفع و ساکنان ۲روستا از خدمات مطلوب برخوردار شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عین آباد اضافه برداشت شهرستان رزن عین آباد منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

در جلسه‌ای با حضور سلطانی معاون دادستان قم و مسئولان شهرداری و آب منطقه‌ای استان، دستور فک پلمب ۴ حلقه چاه شهرداری قم صادر شد.

گفتنی است چند روز گذشته خبری به نقل از سازمان آب منطقه‌ای مبنی بر پلمپ ۴ حلقه چاه شهرداری قم با عنوان حراست از منابع آبی استان و بر اساس دستور مقام قضایی منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم روبرو شد.

پیام جوادیان با بیان اینکه متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام نموده است، افزود: این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، و این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

در این راستا دستور رفع پلمب این چاه‌ها توسط معاون دادستانی استان صادر شد و این چاه فک پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد