Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:41:32 GMT

کولبران مرزی از تخفیف سود بازرگانی بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۳۴۵

ایسنا/کردستان معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: آقای وزیر بر اجرای ۲ بند از آیین نامه مبادله کالا از بازارچه های موقت مرزی، در دولت فعلی تاکید دارند که یکی از آنها بهره مندی کولبران دارای ۳ سال سابقه اقامت در روستاهای در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز، از تخفیف سود بازرگانی است. 

بابک دین پرست امروز دوشنبه (۳۱ خردادماه)در سفر به کردستان ضمن بازدید از بازارچه های رسمی شهرهای مرزی استان با حضور در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت،هدف از سفر به کردستان را بررسی سند توسعه استان و همچنین بررسی روند اجرای آیین نامه مبادله کالا از بازارچه های موقت مرزی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از پیشرفت ۴۴درصدی سند توسعه استان خبرداد و افزود: آخرین گزارش پیشرفت به همراه پیشنهادات، به رییس جمهور ارائه می شود.

معاون وزیر کشور در بحث آیین نامه مبادله کالا از بازارچه های موقت مرزی، با اشاره به بازدید خود از بازارچه های مله خورد و خانم شیخان در سروآباد و مریوان، عنوان کرد: به نظر می‌رسد مشکلات بازارچه ها در استان ها شامل این آیین نامه مشترک است و ما تا شهریور سال گذشته امکان اجرای این تصویب نامه را نداشتیم اما با نقش مفید استانداران، طلسم شکست و اجرایی شد. 

وی ادامه داد: آقای وزیر بر اجرای ۲ بند از این آیین نامه در دولت فعلی تاکید دارند که یکی از آنها بهره مندی کولبران دارای ۳ سال سابقه اقامت در روستاهای در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز، از تخفیف سود بازرگانی است. 

وی با اشاره به اینکه دولت مبلغ ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای تخفیف سود بازرگانی مرزنشینان تخصیص داده، عنوان کرد: استفاده از این تخفیف در استان های شامل، حتی به یک درصد هم نرسیده است. 

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، تاکید کرد: کولبری به هیچ وجه در شان مردم نیست اما باید در اجرای این آیین نامه میان افرادی که از راه کولبری امرار معاش می کنند و افرادی که از کولبری برای قاچاق استفاده می کنند، تفاوت وجود داشته باشد.

دین پرست، اجرای ماده ۱۵ آیین نامه را دومین بند مورد تاکید وزیر کشور عنوان کرد و یادآور شد: طبق این بند، کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت ایران) و عضویت وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان های برنامه و بودجه کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مکلف است با هدف ایجاد اشتغال پایدار و زودبازده در مناطق مشمول این آیین ‌نامه، ظرف شش ماه برنامه های جامع و مورد نیاز و جایگزین را بررسی و به هیأت وزیران ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: در کارویژه مرز اجازه دادیم افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید است، به نمایندگی از مرزنشینان اقدام به واردات کالا کنند اما نظارت بر فعالیت این افراد و رعایت عدالت در توزیع تخفیف سود بازرگانی، بسیار مهم است. 

معاون وزیر کشور در ادامه در موضوع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عملکرد استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش کنیم واحدهای بحرانی به مشکل دار و ان شاالله، فعال تبدیل شوند. 

دین پرست به تملک ۱۷۹۳ واحد توسط ۱۶ بانک در کشور اشاره و تاکید کرد: بانک ها موظف به فعال کردن واحدهای تولیدی تحت تملک خود هستند. 

وی در خصوص شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت نیز این شورا را یکی از مهمترین شورا با اختیارات فراوان عنوان کرد و گفت: در نتیجه اقدامات این شورا نرخ بیکاری در کردستان از ۱۶/۴% در سال ۹۷ به ۱۴/۴% در سال ۹۸ و ۱۴% در سال ۹۹ کاهش یافته است. 

دین پرست تحقق شعار تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ را آخرین برنامه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دانست و خاطرنشان کرد: ایشان می گویند شعار اما برای ما وظیفه و حجت است و باید آنرا اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: مانع زدایی باید توسط ایجادکنندگان موانع یعنی مجلس و دولت که مصوبه و ابلاغیه صادر می کنند، انجام شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور، اضافه کرد: ما همه چیز رژیم سابق را اصلاح کردیم اما قوانین آن هنوز هست و ما حاضر نیستیم مانع زدایی کنیم؛ باید تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های مخل را جمع آوری و هرکدام را به بخش های مربوطه ارجاع کنیم تا اصلاح شود اما دستگاه ها همکاری خوبی در این زمینه نداشته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تخفیف سود بازرگانی وزیر کشور آیین نامه دین پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900155

دیگر خبرها

  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است