Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@05:05:36 GMT

پرونده شهردار ارومیه در دست بررسی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۴۷۰

پرونده شهردار ارومیه در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قضایی تخلف شهردار ارومیه، اظهار کرد: پرونده شهرداری ارومیه با ۲۵ جلد سند کاملاً  حجیم و گسترده بوده و تمام حوزه‌های شهرداری را شامل می‌شود لذا طولانی شدن زمان رسیدگی کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی تبا بیان اینکه  پرونده شهرداری ارومیه حداکثر تا چهار ماه آینده به سرانجام خواهد رسید، در خصوص دلایل عدم آزادی شهرداری ارومیه با وجود وثیقه عنوان کرد: وثیقه شهردار ارومیه از تهران تائید ولی پس از بررسی و فهمیدن مخدوش بودن آن، وثیقه رفع و متهم به زندان بازگشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه بر مبنای اصول و قوانین، جلسه دادگاه شهردار ارومیه غیر علنی برگزار می شود مگر آنکه با نظر قاضی دادگاه این شرایط تغییر کند، گفت: شهردار اولین فرد در مظان اتهام است و تحقیق از او و همه عوامل مربوطه ادامه دارد.

عتباتی با بیان اینکه کار کردن در دستگاه قضائی با این شرایط نوع فعالیت جهادی است، ادامه داد: متأسفانه همه مشکلات بر دوش دستگاه قضائی سنگینی می‌کند و در حال حاضر ۴٠٠ قاضی در سطح استان کم داریم.

سالانه به بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضا رسیدگی می‌شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه متأسفانه توپ همه کم کاری‌ها در زمین دستگاه قضائی است، افزود: سالانه بالغ بر ۵٠٠ هزار پرونده در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود و برنامه پیشگیرانه را در دستگاه قضائی شروع کردیم.

عتباتی از عدم آشنایی مردم با حقوق قضائی و عمومی انتقاد کرد و از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگ سازی حقوق شهروندی دستگاه قضایی استان را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردمی شد و گفت: بیش از ۵٣ قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضائی و شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

امنیت مردم خط قرمز ماست / مبارزه جدی با ارازل و اوباش ادامه دارد

عتباتی به رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همراهی سایر دستگاه‌ها موضوع رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضائی و نهاد‌های نظارتی و امنیتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: شایسته نیست مدیر اسلامی و امانت دار مردم در مسئولیت‌های خود خیانت کند و به بیت المال دست درازی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز ماست و مبارزه جدی با ارازل و اوباش نمونه بارز برقراری امنیت مردم است، اظهار کرد: ارازل و اوباش در آذربایجان غربی احساس امنیت نخواهند کرد، دستگاه قضائی اجازه جولان این افراد را نخواهد داد.پ

عتباتی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان عنوان کرد: ۳۰ برنامه شاخص از جمله ملاقات مردمی در دادگستری و مصلی با حضور معاونین قضائی، دیدار مسئولان قضائی با خانواده شهدا و بازنشستگان قوه قضائیه، دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، بازدید گسترده از زندان‌ها با همراهی ۲۵ نفر از مسئولان و رسیدگی به مشکلات زندانیان، بازدید از واحد‌های تولیدی و رسیدگی به مشکلات آنها، قند مهاباد مجتمع باری و کلنگ زنی در دادگاه محمدیار از مهمترین این برنامه است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی قوه قضاییه پرونده قضایی شهردار ارومیه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی شهردار ارومیه دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر شنبه در جلسه با شورای معاونین، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسؤولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواستهای حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

کد خبر 6089790

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه