Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:08:13 GMT

راهکار جامع خرید ارزان ترین بیمه بدنه 1400

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۵۱۱

در بازار امروزی وسایل نقلیه که همواره با افزایش قیمت خودروها و قطعات یدکی روبه رو هستیم، همه رانندگان در صدد هستند که ضمن رانندگی ایمن، با تهیه بیمه اتومبیل: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، خسارات جانی و مالی خود را کاهش دهند. اما خرید بهترین بیمه بدنه اتومبیل نیازمند اطلاعاتی است. در این مقاله درصدد هستیم که راهنمای کامل و جامع بیمه بدنه خودرو را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. لذا کسب اطلاعاتی درباره راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو ضرورت دارد. با ما همراه باشید.

چرا باید بیمه بدنه برای ماشین بخریم؟

افزایش ارزش خودرو، هزینه‌های خسارات اتومبیل را بسیار کمرشکن کرده است. بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند. شخص ثالث، شخص زیاندیده در جریان تصادفات است. ولی برای خسارات خودروی مقصر، بیمه بدنه مطرح می‌شود. اگر شرایط زیر برقرار باشد، بیمه بدنه اتومبیل خسارت خودروی شما را جبران می‌کند:

بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد. بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود. راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست. خودروی شما نامتعارف و لاکچری باشد. در این شرایط بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد.  بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک ساز خواهد بود.

پوشش‌های بیمه بدنه چیست؟

خطراتی یا حادثه هایی که شامل بیمه بدنه می شوند به دو دسته تقسیم می شوند :

۱- خطرات یا پوشش های اصلی

۲- خطرات یا پوشش های اضافی

پوشش های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌‌های اصلی در بیمه بدنه اتومبیل همه شرکت‌های بیمه‌گر یکسان است. بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه از جبران خسارات تحت پوشش اصلی بیمه بدنه بهره‌مند می‌شود. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

سرقت کلی خودرو خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود رخ دادن حادثه برای اتومبیل خسارات ناشی از حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن وارد می‌شود. خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های خودروی بیمه‌گزار. شرکت بیمه  تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها دارد.

پوشش های اضافی بیمه بدنه اتومبیل

پوشش های متنوع بیمه بدنه برای جبران خسارات ماشین

شرکت بیمه این پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه را با پرداخت حق بیمه اضافی بسته به پوشش انتخابی ارائه خواهد کرد:

جبران خسار‌ت‌ وسیله‌نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان

سرقت لوازم و قطعات خودرو پاشش رنگ و اسید بر روی خودرو شکست شیشه پرداخت هزینه ایاب ‌وذهاب نوسانات بازار خسارات وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ و یا اشیای نوک‌تیز خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه پوشش حذف فرانشیز خسارت‌های وارد شده به خودرو خارج از مرز‌های کشور خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره.

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.

پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.

تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو

تخفیفات بیمه بدنه همانند پوشش های آن به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم می گردد .

تخفیف‌های اصلی بیمه بدنه

لیست تخفیف‌اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

۱- تخفیف خودرو های صفر کیلومتر معادل ۲۰ تا ۳۰درصد

۲-تخفیف خرید نقدی معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد

۳- تخفیف سال های عدم خسارت

تخفیف های عدم خسارت نیز نوع دیگری از تخفیف‌های بیمه بدنه هستند که هنگام تمدید قرارداد بیمه بدنه لحاظ می‌شوند. اگر در طول بازه اعتبار بیمه‌نامه ماشین خود از شرکت بیمه‌گر مبلغ خسارت دریافت نکنید، تخفیف‌های عدم خسارت هنگام تمدید بیمه‌نامه بدنه به شما تعلق خواهد گرفت. روند این تخفیفات به شرح زیر است:

تعداد سال‌های عدم خسارت بیمه بدنه

درصد تخفیف

یک سال عدم خسارت

۲۵%

دو سال عدم خسارت

۳۵%

سه سال عدم خسارت

۴۵%

چهار سال عدم خسارت

۶۰%

 

منبع: فردا

کلیدواژه: خودرو رپرتاژ آگهی بیمه شرکت بیمه بیمه خودرو بیمه بدنه پوشش های بیمه بدنه بیمه بدنه اتومبیل بیمه بدنه خودرو پوشش های اضافی عدم خسارت سال عدم خسارت شرکت بیمه بیمه گزار بیمه نامه شخص ثالث بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟