Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  ایرنا ، رقابت های جهانی ژیمناستیک قطر در حالی از دوم لغایت پنجم تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می شود که قرار بود این رقابت ها اسفند ماه ۹۹ برگزارشود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

 کیخا که کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک ایران است، پس از لغو رقابت های انتخابی المپیک تمرینات خود را به صورت مستمر دنبال کرد و پس از پشت سر گذاشتن اردوی تیم ملی که از هفدهم خرداد ماه در تهران برگزار شد راهی رقابت های جهانی ۲۰۲۱ قطر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۷ سال در انتظار المپیک   

هم اینک در رقابت های جهانی قطر ۵۰ ورزشکار شرکت دارند هر چند کار کیخا با وجود حریفان حرفه ای و قهرمان جهان سخت است اما اگر این ژیمناست پرافتخار شیرازی بتواند سهمیه المپیک را کسب کند این اتفاق پس از ۵۷ سال برای کشورمان و نخستین بار برای استان فارس رقم خواهد خورد.

 ژیمناستیک ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن و ۱۹۶۴ ژاپن شرکت داشته و موفقیتی کسب نکرده است.

حریف ژاپنی

  کوهی کامه یاما (  Kohei Kameyama  ) از ژاپن حریف اصلی کیخاست  که مدال طلای ۲۰۱۳ جهان را در کارنامه داردو در رده بندی (رنگینگ ) جهان هم در رتبه سوم ایستاده است و کیخا چهارم است.

افتخار های کیخا

ابداع و ثبت شش حرکت جدید با نام کیخا در فدراسیون جهانی ژیمناستیک،  رکورددار ثبت حرکات جدید در ژیمناستیک دنیا، رنکینگ سوم جهان در رقابتهای کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۱، مدال برنز مسابقات جهانی باکو در سال  ۲۰۲۰، مدال نقره مسابقات جهانی استرالیا در سال  ۲۰۲۰ ،مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۹مغولستان ، -مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۸ آلمان ، مدال نقره جام ستارگان ۲۰۱۷جهان در ژاپن (تویوتا کاپ) از جمله افتخارهای کسب شده کیخا است.

همچنین کسب مدال طلا مسابقات بین المللی  ۲۰۱۷ اسلوونی ،مدال های نقره و برنز بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ باکو مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ تایلند ، مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۶ باکو،۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مسابقات بین المللی دهه فجر ۲۰۰۳ تهران، ۲ مدال برنز مسابقات دانش آموزان جهان ۲۰۰۳ فرانسه، ۲ مدال برنز و نقره مسابقات بین المللی ۲۰۰۲ اوکراین، ۲ طلا و یک برنز در مسابقات بین المللی دهه فجر ۲۰۰۲ کرمان ،کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک از سال  ۲۰۱۶ لغایت ۲۰۲۱ و عضویت در تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را در کارنامه دارد.

حلقه مفقوده اکثر رشته های ورزشی فارس  

کیخا اخیرا به عنوان رییس هیات ژیمناستیک فارس انتخاب شد تا پس از سالها این رشته صاحب یک فرد متخصص شود همان چیزی که در اکثر رشته های ورزشی فارس به عنوان حلقه مفقوده محسوب می شود.

همچنین ناصر گلچین از داوران بین المللیِ که اهل شیراز است به همراه تیم ملی عازم قطر شد تا در این رویداد مهم به قضاوت بپردازد، این داور شیرازی پیشتر قضاوت مسابقات المپیک دانشجویان جهان، بازی های آسیایی، مسابقات جهانی و آسیایی را در کارنامه دارد.

سهم ورزشکاران فارسی در المپیک و پارالمپیک توکیو

استان فارس سه ورزشکار به نام محمدعلی گرایی،محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارد باید منتظر ماند و دید ایا کیخا سهمیه فارس را به چهار نفر افزایش می دهد و یا خیر.

همچنین ساره جوانمردی، سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در پرتاب وزنه ورزشکاران اعزامی از استان فارس به مسابقات پارالمپیک توکیو هستند.

نعیما خواجوی هم از شهرستان داراب به عنوان مربی تیم ملی کاراته ایران راهی المپیک توکیو خواهد شد.

تاکنون حضور ۶۰ ورزشکار از کشورمان در رشته های، والیبال،  بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته، شمشیربازی، تکواندو، دوومیدانی، بوکس،  قایقرانی، دوچرخه سواری ، پینگ پنگ و تیراندازی با کمان در المپیک توکیو قطعی شده است. 

رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو از اول تا هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و همچنین رقابت های پارالمپیک هم اوایل شهریورماه آغاز می شود، ایران در این بازی ها در ۹ رشته شرکت دارد.

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهد کرد.

المپیک توکیو قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

برچسب‌ها قطر سعیدرضا کیخا ساره جوانمردی شیراز فدراسیون ژیمناستیک ناصر گلچین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر سعیدرضا کیخا ساره جوانمردی قطر سعیدرضا کیخا ساره جوانمردی شیراز فدراسیون ژیمناستیک ناصر گلچین مسابقات بین المللی مدال برنز مسابقات مسابقات جهانی مسابقات جهان المپیک توکیو رقابت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای

 محمد محشری در رقابت‌های بوکس قهرمانی امید‌های آسیا در قزاقستان صاحب گردن آویز برنز شد.

ورزشکار مراغه‌ای در وزن ۷۵ کیلوگرم رقابت را به بوکسور ازبکستان واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند.

محشری در اولین تجربه حضور خود در مسابقات آسیایی در یک بازی نفس گیر بازی را به جواهر اومالاتیف ازبکستانی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی و جهانی واگذار کرد.

تیم ملی امید بوکس ایران برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود که با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

مسابقات آسیایی قزاقستان سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور