Web Analytics Made Easy - Statcounter

خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری به‌دلیل آنچه نقص فنی اعلام شده است، ۱۰۰۰ مگاوات از تولید عملی برق کشور را کاهش داد و این مسئله به چالش جدیدی در تأمین برق کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که با رسیدن پیک مصرف برق به مرز ۶۰ هزار مگاوات و با وجود ظرفیت عملی تولید در مرز ۵۴ هزار مگاوات، تلاش متخصصان صنعت برق کشور برای جلوگیری از خاموشی ادامه داشت، صبح امروز با خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری، ۱۰۰۰ مگاوات از ظرفیت عملی تولید برق کشور کاسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری به‌عنوان یک چالش جدی برای تأمین برق کشور نام برد و گفت: با خروج این نیروگاه، ۱۰۰۰ مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور کاسته شده است و متخصصان، مدیران و کارکنان صنعت برق در تمام کشور در حال تلاش برای جلوگیری از بروز خاموشی با مدیریت شبکه برق، مدیریت تأمین و مدیریت تقاضا هستند.

وی افزود: پیک‌سایی و مدیریت مصرف در بخش‌های صنایع و کشاورزی که به حدود ۶۰۰۰ مگاوات رسیده بود، باید تا ۸۰۰۰ مگاوات افزایش یابد تا از بروز خاموشی‌ها در روز‌هایی که نیروگاه بوشهر در مدار بهره‌برداری نیست، جلوگیری کنیم.

سخنگوی صنعت برق همراهی مردم در مدیریت مصرف برق در روز‌های جاری را به‌منظور قطع نشدن برق بخش خانگی بسیار مهم دانست و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مردم دچار قطعی برق نشوند، اما از مردم تقاضا داریم که برای کمک به پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است، صبح امروز بخش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: "به‌دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک‌روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به‌طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد. بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق خواهد پیوست. "

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تأمین برق برق هسته ای صنعت برق مدار بهره برداری ۱۰۰۰ مگاوات صنعت برق برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران