Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:18:41 GMT

کشف ۲۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۱۳۳

کشف ۲۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا حسنی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: «حقایق درباره موادمخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندان‌ها را نجات دهیم» از سوی سازمان ملل به‌عنوان شعار امسال هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی افزود: به همین مناسبت ۱۸ برنامه محوری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، آموزشی، بازدید و دیدار با مسئولان‌ استانی در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال ۹۹ قریب‌ بر ۵۰ تن انواع مواد مخدر و از ابتدای امسال نیز ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم طی چهار عملیات توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه ۵۰ درصد رشد داشته است.

حسنی‌مقدم یادآور شد: تعداد دستگیرشدگان‌ قاچاقچیان‌ مواد مخدر در خراسان‌جنوبی در سال جاری ۵۵ درصد و توقف‌ خودروهای حامل موادمخدر ۳۰ درصد افزایش نسبت به مشابه سال ۹۹ را نشان می‌دهد.

وی از فعالیت ۸۶ مرکز درمانی و ترک اعتیاد در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: ۸۷ درصد از این مراکز توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد اداره می‌شوند و تعداد ۱۴ هزار ۸۵۰ نفر معتاد در این اماکن تحت پوشش خدمات درمانی و آسیب‌های اجتماعی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی گفت: تعداد معتادان متجاهر تبصره ۲ ماده ۱۶ در خراسان‌جنوبی ۴۰۳ نفر و اعتبارات تخصیصی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب تفاهم‌نامه اختصاص داده شده ۱۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال با ۱۸ هزار و ۱۴۲ نفر روز ساعت برای درمان این افراد بوده است.

حسنی‌مقدم از درمان ۲۱۲ کودک معتاد زیر ۱۸ سال در خراسان‌جنوبی با برگشت ناپذیری بالای ۹۵ درصدی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ۳۰ کودک معتاد درمان شده‌اند.

وی با اشاره به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ۵۱۲ نفر از معتادان استان در سال ۹۹، اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال و درآمدهای مشروع معتادان از ابتدای امسال ۳۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند که تا پایان سال به ۶۰۰ افزایش می‌یابد‌.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی از پیگیری راه‌اندازی مرکز درمان معتادان متجاهر در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: مجوز این مرکز اخذ شده و پس از تخصیص اعتبار مکانی برای استقرار آن مشخص خواهد شد.

حسنی‌مقدم با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع درمان توسط بهزیستی در روستای تقاب شهرستان خوسف، خاطرنشان کرد: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی، مشاوره‌ای و فرهنگی، معتادان آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای را فراگرفته و زمینه اشتغال آنان نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر خراسان جنوبی سازمان ملل مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی حسنی مقدم سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه