Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به اینکه ضرورت و فوریت واکسیناسیون مسئولان و کارکنان مراکز مشاوره‌ و خدمات روان‌شناختی تحت نظارت بهزیستی به دادگستری اعلام شده است، گفت:  دادگستری  نامه بهزیستی را به معاونت درمان دانشگاه منعکس کرده، اما هنوز از واکسیناسیون خبری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین دلبری با بیان اینکه دادگستری در مشاوره‌ها تأکید دارد که حتی‌الامکان به صورت حضوری انجام شود گفت: این موضوع بخصوص در مشاوره‌های طلاق و مشاوره‌های پیش از ازدواج که هر دو در حیطه‌ تحکیم بنیان خانواده هستند بیشتر مد نظر نهادهای مرتبط است.

دلبری با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی در استان فعالیت دارند که ۷۲ مرکز آن به مشاوره طلاق اختصاص دارد و ۳۲ واحد از این مراکز در مشهد فعال هستند، افزود: علاوه بر اینها کلینیک‌های مددکاری، کارشناسان خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی، پرسنل بهزیستی و سایر مراکز که به صورت ثابت و سیار با مراجعین گروه‌های مختلف اجتماعی سر و کار دارند و به نوعی، نقش کادر درمان اجتماعی را ایفا می‌کنند و باید هر چه سریع‌تر واکسینه شوند زیرا مطابق پروتکل‌ها، جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و امکان انتقال طرفینی ویروس در این مراکز خیلی بالاست.

وی اظهار کرد: ما دفاتر پیشگیری از آسیب‌ها، معلولیت و اعتیاد را داریم و همچنین ده‌ها کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ که همه‌ این مراکز، جزو مراکز پرخطر طبقه‌بندی می‌شوند و قطعا پیش از واکسیناسیون عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان بهداشتی خراسان رضوی قرار گیرند.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره طلاق بهزیستی نیز در این رابطه گفت: مشاوره طلاق به صورت آنلاین، عملا به جایی نمی‌رسد و نتیجه‌ لازم بدست نمی‌آید و از طرفی، دادگستری و مدیران بهزیستی هم انتظار و تأکید دارند که این مشاوره‌ها به صورت حضوری انجام شود.

حسن حاجی‌پور افزود: به طور کلی، مشاوره‌های روان‌درمانی و مشاوره‌ عمیق روان‌شناختی، بصورت آنلاین، اصلا نتیجه نمی‌دهد و حتما باید حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم حضوری بودن مشاوره و ایجاد رابطه‌ شناختی بین مشاوره گیرنده و مشاور، ضرورت واکسیناسیون مراکز مشاوره، بر همه نهادهای دست‌اندرکار و از جمله سازمان نظام روان‌شناسی، آشکار است.

حاجی‌پور خاطر نشان کرد: این موضوع علاوه بر بهزیستی، از طرف سازمان نظام روان‌شناسی استان نیز به دادگستری و معاونت درمان منعکس شده و با اینکه بیش از یک ماه از طرح موضوع می‌گذرد هنوز پاسخی از سوی دانشگاه به این درخواست‌ها ارائه نشده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: شاید در کمتر کار درمانی و گفت‌وگوی رودررو، حدود یک ساعت، ارتباط چهره‌به‌چهره، وجود داشته باشد، اما روان‌شناسان هر روز با این حالت مواجه هستند و چندین نفر را به صورت حضوری و با فاصله‌ کمتر از دو متر ویزیت و مشاوره می‌کنند، پس واکسیناسیون این گروه، ضرورت بسیار بالایی دارد.

وی یادآور شد: مراکز مشاوره جزو مشاغل سطح یک کرونایی طبقه‌بندی شده‌اند که حتی در شرایط قرمز نیز باید دایر باشند و این نشانه حساسیت کار این مراکز است.

کد خبر 609152 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی روانشناسی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی روانشناسی واکسن کرونا مراکز مشاوره خراسان رضوی مشاوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در طرح بازگشت به زندگی سالم از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است، در این طرح مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می شود و همزمان تحت درمان قرار می گیرد.   در قالب این طرح مددجو با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می شود و کسب درآمد می کند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی مورد توجه باشد.   اسماعیل رحمانی افزود: اعتیاد تهدید جدی برای جوامع بشری است و سرمایه های انسانی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.   وی گفت: در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تمام خدمات رایگان به معتادان ارائه می شود، اما فعالیت این مراکز خیلی ثمربخش نیست و مددجویان دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: از این رو طرح توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال، به بهبودیافتگان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.   رحمانی گفت: همچنین از لحاظ درمانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و غیره نیز به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند.   او افزود: در این طرح برنامه مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز نظارت خواهد شد که بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش خواهد یافت.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:در این طرح برنامه ریزی شده تا چرخه بازگشت مددجویان به اعتیاد لغو شود، بازگشت حتی یک معتاد به زندگی سالم مغتنم است.   رحمانی ادامه داد: در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت شده تا کارگاهی در مجاورت مراکز ترک اعتیاد راه ندازی شود و تعدادی از مددجویان در این مراکز مشغول به کار شوند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: در طول اجرای طرح، آسیب شناسی صورت گرفته و معایب رفع خواهد شد، همچنین نظارت بر مراکز ترک اعتیاد نیز به صورت جدی انجام می شود و فرایند تشریفاتی نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی