Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@12:18:23 GMT

تقسیم سود 540 ریالی هر سهم بیمه ملت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۵۳۱

تقسیم سود 540 ریالی هر سهم بیمه ملت

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بيمه ملت به منظور بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 اسفند 99 با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام، برگزار شد و طی آن تقسیم سود 540 ریالی بین سهامداران به تصویب رسید.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بيمه ملت (سهامي عام) با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام، حسابرس و بازرس قانونی، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی، اعضای هیات‌مدیره و دکتر اسماعیل دلفراز مدیرعامل شرکت بیمه‌ملت ساعت 10 صبح روز دو‌شنبه 31 خرداد 1400 در مرکز همایش‌های بیمه ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، هیات رئیسه مجمع متشکل از آقای افشار به عنوان رئیس مجمع، آقای بختیاری و خانم ولی‌زاده به عنوان ناظران مجمع و خانم ابراهیمی مدیر مالی شرکت به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه، گزارش هیات‌مدیره به مجمع در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی 1399 از سوی دکتر دلفراز ارائه شد.

مدیرعامل بیمه ملت از مدیران و کارکنان پرتلاش این شرکت که در ایام شیوع ویروس کرونا با صلابت و سخت‌کوشی در صحنه کسب و کار حضور داشتند و به نحو شایسته‌ای به ارائه خدمات به مشتریان پرداختند؛ قدردانی کرد و با اشاره به رشد بیمه ملت در سال 99 و در عین حال کاهش نسبت خسارت‌ها افزود: در سال گذشته، 20.013 میلیارد ریال حق‌بیمه در شرکت تولید شده است.

دلفراز رشد 40 درصدی تولید حق‌بیمه در سال 1399 را مدنظر قرار داد و این رقم را بیشترین میزان تولید حق‌بیمه از ابتدای تاسیس بیمه ملت خواند و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات املاک شرکت از قبیل ملک هلیجرد، شهید رجایی، ونک و کوهک، در سال 99 مجموعا بالغ بر 5.000 میلیارد ريال ارزش افزوده برای شرکت ایجاد شده است.

وی تدوین برنامه جامع استراتژیک و ارتقای سیستم نرم‌افزار مالی را از دستاوردهای بیمه ملت در سال 99 ذکر کرد و افزود: اقدامات اولیه در خصوص طرح‌های بیمه‌ای خاص نظیر بیمه سایبری و بیمه دوچرخه‌سواران صورت پذیرفته و برای دریافت مجوز به بیمه مرکزی ارسال شده است.

دلفراز ارائه خدمات ویژه و به صورت اقساطی به بازنشستگان را طی تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی از دیگر فعالیت‌های بیمه ملت در سال 99 اعلام کرد و گفت: پیگیری انتشار اوراق بیمه‌ اتکایی به عنوان ابتکار بیمه ملت و ابزاری برای انتقال ریسک به بازار سرمایه نیز در حال طی مراحل قانونی جهت دریافت مجوز است.

وی با اعلام نسبت 279 به عنوان شاخص توانگری بیمه ملت، این شرکت را توانگرترین شرکت بیمه خصوصی در صنعت بیمه خواند و گفت: با افزایش سرمایه 976 درصدی از محل تجدید ارزیابی‌ها، بیمه ملت با سرمایه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال، به بزرگترین شرکت بیمه خصوصی در کشور تبدیل شد.

مدیرعامل بیمه ملت، برنامه‌های شرکت را برای سال 1400 برشمرد و بیان کرد: بسترسازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با تهیه سیستم و نرم‌افزار اتکایی، توسعه کسب و کار دیجیتال و پلتفرم ملت‌تک و حوزه اینشورتک و اصلاح و توسعه اپلیکیشن بیمه ملت از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار برای سال جاری قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت تقویت و توسعه کمی و کیفی کانال‌های فروش و شعب را مدنظر قرار داد و افزود: مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوین و سودآور، جذب و نگهداشت مشتریان بزرگ و برنامه‌ریزی در این خصوص، طراحی و عرضه‌ بیمه‌نامه¬های جدید متناسب با نیازهای بازار، گروه‌ها و اصناف مختلف و همکاری با استارتاپ‌های فعال در حوزه بیمه نیز از جمله فعالیت‌هایی است که تحقق آن برای سال 1400 برنامه‌‎ریزی شده است.


در بخش بعدی مجمع، گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی و عملکرد شرکت در سال مالی 99 قرائت شد و پس از بحث و تبادل نظر در مورد بندهای حسابرس و طرح سوالات از سوی برخی سهامداران حاضر در جلسه، صورت‌های مالی بیمه ملت به تصویب سهامداران رسید.

در بخش دیگری از این مجمع، حق‌حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره و اکچوئر رسمی و علی‌البدل نیز تعیین شدند. همچنین، هیات‌مدیره بیمه ملت، برای سومین سال مالی پیاپی، از دریافت پاداش به نفع سهامداران، خودداری کرد.

همچنین با اعلام سود خالص 4.510 میلیارد ریالی و EPS 1582 ریالی سال 99، مقرر شد مبلغ 1539 میلیارد ریال به ازای هر سهم 540 ریال سود بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده به سهامداران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، موسسه حسابرسی «تدوین و همکاران» به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی فاطر به عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 29/12/1400 با اکثریت آراء انتخاب و روزنامه دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت، جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ملت در ساعت 10 صبح روز دو‌شنبه 31 خردادماه سال‌جاری آغاز شد و در ساعت 12:30 به پایان رسید.

بنا بر اعلام بیمه ملت، با توجه به ابلاغیه درباره مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، مجمع شرکت بیمه ملت با حضور حداقلی شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شد و سهامداران به منظور رعایت دقیق مصوبه مذکور نسبت به مشاهده برخط (آنلاین) جلسه از طریق سایت این شرکت اقدام کردند.

شایان ذکر است؛ در برگزاری این جلسه آنلاین، عملکرد خوب و مناسب بسترهای مجازی برای برگزاری جلسه آنلاین نقش بسزایی در گردآوری سهام‌داران بیمه ملت برای برگزاری این مجمع ایفا کردند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه ملت پول نیوز مجمع عمومی سود سهام میلیارد ریال صاحبان سهام بیمه ملت هیات مدیره شرکت بیمه برای سال سال مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادله تورمی بازدهی سهام

تورم از دو کانال بر رابطه میان سود حسابداری و بازده بورسی اثر می‌‏گذارد. از سویی، افزایش تورم موجب واگرایی میان وضعیت واقعی شرکت و گزارش‏ مالی می‌شود و به تضعیف رابطه میان سود‌ها می‌‏انجامد. از سوی دیگر، افزایش تورم به افزایش نرخ تنزیل می‌‏انجامد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این مساله موجب تغییر ارزش شرکت منطبق بر جریان‏های نقدی کوتاه ‏مدت آن می‌شود و ارتباط میان سود حسابداری و بازده بورسی شرکت را افزایش می‏دهد. به‌نظر می‏رسد وزن‏کشی این دو کانال در اقتصاد‌های مختلف نشان‌دهنده نوع اثر تورم بر رابطه میان سود‌ها است.

دارایی‌ها، بدهی‌ها و درآمد مجموعه‌ها اغلب در گزارش‌های مالی به‌صورت اسمی (تعدیل نشده با تورم) درج می‌شوند. این مساله موجب شکاف میان واقعیت حاضر شرایط مالی شرکت‌ها و اطلاعات درج شده در صورت‌های مالی در زمان‌های با تورم بالا می‌شود. در پژوهشی که به‌تازگی در دانشگاه دوک آمریکا انجام شده، با استفاده از داده‌های جدید استخراج شده از گزارش‌های مالی سده گذشته میزان و شیوه اثرگذاری تورم بر رابطه میان سود حسابداری یک شرکت و ارزش بازاری سهام آن بررسی می‌شود.

تورم از دو کانال می‌تواند بر رابطه میان این دو سود اثر بگذارد. از سویی، از آنجا که داده‌های تاریخی بهای تمام شده با تغییر قیمت‌ها به دلیل تورم تغییر نمی‌کند، تورم می‌تواند ارتباط میان سود‌ها (earning relevance) را کاهش دهد. از سوی دیگر، تورم ممکن است با افزایش نرخ تنزیل شرکت‌ها و در نتیجه تغییر تمرکز شرکت به سمت بازده‌های کوتاه‌مدت، ارتباط میان سود‌ها را افزایش دهد. سوال کلیدی این است که کدام کانال در نهایت غالب خواهد شد؟

در ژوئن ۲۰۲۲، نرخ تورم کشور آمریکا به ۹.۱ درصد رسید که بالاترین سطح آن در ۴۰ سال گذشته بود. پس از آن، نرخ بالای تورم به دغدغه اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران بدل شد. صعود مجدد نرخ تورم همچنین موجب تمرکز مناظرات علمی بر اثر این متغیر بر ارتباط بین متغیر‌های حسابداری شد.

به گفته ناظران، افزایش تورم حداقل از دهه‌۱۹۲۰ به بعد اثری کاهشی بر ارتباط میان ارقام حسابداری داشته‌است. دلیل این امر آن است که با افزایش تورم مبالغ اسمی (nominal) درج شده در ترازنامه و صورت درآمد‌های شرکت‌ها، ارزش جاری آن‌ها را کمتر از مقدار واقعی نشان می‌دهد. هیات استاندارد‌های حسابداری مالی آمریکا (FASB) نیز که مرجع قانون‌گذاری گزارش‌های مالی و اساس تنظیم استاندارد‌های حسابداری است، با بیان اینکه «با افزایش نرخ‌های تغییر در قدرت خرید عمومی، صورت‌های مالی که بر حسب واحد‌های اسمی پول نوشته می‌شوند، فایده خود را از دست می‌دهند» بر کمرنگ‌شدن این ارتباط با افزایش تورم صحه می‌گذارد.

عوامل موثر بر ارتباط دو سود

در پژوهش اخیر بینز و کوبیک (Binz and Kubic) دو مساله در حوزه ارتباط بین درآمد حسابداری و بازده بورسی به طور خاص بررسی شده‌است. اولین مساله، بررسی اثر تورم بر ارتباط میان سود‌های حسابداری و بورسی است. این دیدگاه که کانال اثرگذاری نرخ تورم بر رابطه میان سود‌ها از طریق داده‌های تاریخی هزینه حسابداری است، این موضوع را مطرح می‌کند که با افزایش تورم دقت درآمد‌های اسمی ثبت‌شده در صورت‌های مالی کاهش می‌یابد و در نتیجه این گزارش‌ها فایده خود را از دست می‌دهند.

با وجود اینکه این کانال احتمالا تا حدودی اثرگذار باشد، در این پژوهش به اثر دیگری که تاکنون مورد غفلت بوده نیز پرداخته می‌شود که اثری عکس کانال قبلی دارد. کانال دوم اثرگذاری تورم بر ارتباط میان سود‌های حسابداری و بورسی، یا به‌عبارت دیگر «کانال نرخ تنزیل» است. قیمت و بازده یک دارایی در بازار سهام نشان‌دهنده ارزش تنزیل شده جریانی نامتناهی از جریان‌های نقدی آتی است. نرخ‌های تنزیل بالاتر باعث می‌شود جریان‌های نقدی بلندمدت ارتباط کمتر و جریان‌های نقدی کوتاه‌مدت ارتباط بیشتری با بازده کنونی سهام داشته باشند. دلیل این مساله آن است که صورت‌های مالی برای درک جریان‌های نقدی آتی کوتاه‌مدت مفیدتر هستند، همچنین افزایش تورم موجب افزایش نرخ تنزیل می‌شود و در نتیجه ارتباط میان سود‌های حسابداری و بورسی را افزایش می‌دهد.

نتایج پژوهش انجام‌شده نشان می‌دهد تورم از هر دو کانال بر این ارتباط اثر می‌گذارد، اما اثر غالب از کانال نرخ تنزیل است و در واقع اثر کلی تورم، افزایش ارتباط بین درآمد حسابداری و بازده بورسی شرکت‌ها است.

مساله دوم مورد بررسی در این پژوهش، کاهش ارتباط بین سود حسابداری و بورسی شرکت‌ها در طول زمان است. پژوهش‌های گذشته نشان‌داده‌اند این ارتباط با گذشت زمان کمرنگ می‌شود. مساله اصلی، اما اینجا است که این پژوهش‌ها عامل تورم را در تخمین‌های خود در نظر نگرفته‌اند. طبق داده‌های تاریخی، در طول دهه‌های گذشته تورم کشور آمریکا نزولی بوده و تنها در دو سال‌گذشته برای مدتی روند افزایشی می‌گیرد. در نتیجه از آنجا که نرخ تورم اثری مستقیم بر ارتباط میان این سود‌ها دارد، با کاهش نرخ تورم طی سالیان، ارتباط میان نرخ‌های سود نیز کاهش می‌یابد و احتمالا زمان به‌عنوان یک متغیر جدا اثری بر این ارتباط نداشته‌باشد. بررسی‌های پژوهش مورد اشاره نشان می‌دهد این احتمال کاملا درست است و زمان، متغیری موثر بر ارتباط میان سود حسابداری و بورسی نیست.

مکانیزم عملکرد دو کانال

باتوجه به نتایج پژوهش انجام شده، دو کانال برای اثرگذاری نرخ تورم بر ارتباط سود‌ها وجود دارند که اثری عکس هم دارند. باتوجه به کانال داده‌های تاریخی هزینه حسابداری، می‌توان گفت دارایی‌هایی مانند املاک و مستغلات، ماشین‌آلات و تجهیزات با داده‌های تاریخی هزینه اندازه گیری شده و در طول عمر مفید خود مستهلک می‌شوند. از آنجا که تورم ارزش واقعی دلار را از بین می‌برد، با افزایش تورم ارزش واقعی هزینه درج‌شده در ترازنامه کاهش می‌یابد و در نتیجه بین ارزش دفتری هزینه تمام شده تاریخی و ارزش‌های فعلی بازار واگرایی رخ می‌دهد.

این مساله منجر به عدم‌کارآیی استهلاک ذکرشده در صورت‌های مالی برای درک مخارج سرمایه‌ای و سودآوری آتی شرکت می‌شود. به‌طور مشابه، فروش نیز با قیمت‌های تاریخی اندازه گیری می‌شود و درنتیجه تصویر بالقوه گمراه کننده‌ای از عملکرد شرکت ارائه می‌کند؛ چراکه بخشی از سود ناخالص (درآمد منهای هزینه موجودی) نشان‌دهنده سود واقعی و بخشی دیگر نشان‌دهنده اثرات تورم است. نتیجه این امر آن است که تحت‌کانال هزینه تاریخی، واگرایی ناشی از تورم بین واقعیت اقتصادی و اندازه گیری هزینه تاریخی، ارزیابی چشم انداز شرکت را برای سرمایه‌گذاران دشوارتر می‌کند. در نتیجه سرمایه‌گذاران کمتر به اعداد حسابداری متکی می‌شوند و رابطه میان بازده سهام شرکت در بورس و سود حسابداری کمتر می‌شود.

شواهد نشان می‌دهد؛ زمانی‌که تورم افزایش می‌یابد، سرمایه‌گذاران برای درآمد‌های جاری وزن بیشتری نسبت به چشم انداز رشد آتی قائل می‌شوند؛ چرا که نرخ تنزیل بازده آتی شرکت بالاتر است و در نتیجه این بازده‌ها کمتر قابل‌اتکا هستند. این استدلال؛ در واقع همان اثر تورم از کانال نرخ تنزیل است. طبق بررسی‌های انجام شده، صورت‌های مالی توضیحات بیشتری را درخصوص جریان‌های نقدی کوتاه‌مدت نسبت به جریان‌های نقدی بلندمدت می‌دهند.

با افزایش تورم، شرکت‌ها نمی‌توانند تمام افزایش قیمت‌ها را نادیده بگیرند و ارزش شرکت برابر با جریان‌های نقدی تنزیل‌شده می‌شود. نرخ تنزیل نیز خود شامل نرخ تنزیل واقعی و تورم است. حال اگر نرخ تنزیل صفر باشد، جریان‌های نقدی کوتاه‌مدت و بلندمدت وزن برابری دریافت می‌کنند، اما اگر نرخ تنزیل بسیار زیاد شود، صورت‌های مالی بیشتر تغییرات کوتاه‌مدت را توضیح می‌دهند؛ چرا که ارزش فعلی جریان‌های نقدی بلندمدت کوچک می‌شود.

سخن آخر

با وجود آنکه پژوهش مذکور درخصوص اقتصاد آمریکا نوشته‌شده و برآورد‌های آن باتوجه به داده‌های صورت مالی شرکت‌های این کشور انجام شده‌است، از آنجاکه منطق پشت کانال‌های اثرگذاری تورم بر ارتباط بین درآمد حسابداری و بازده بورسی در ایران نیز وجود دارد، نتایج این پژوهش در اقتصاد ایران نیز قابل‌استناد است، اما برای صحت‌سنجی نتایج این مقاله نیازمند است که داده‌های بورسی ایران مورد بررسی قرار بگیرد. به این‌ترتیب میزان اثرگذاری دو کانال برآورد شده و اثر کل تورم بر رابطه بازدهی قیمت سهام و صورت‌های مالی آشکار می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • بازنگری مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت بیمه سرمد/ بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد: ارائۀ خدمات بیمه‌ای به‌هنگام با حفظ کیفیت مهم‌ترین رکن مأموریت بیمه سرمد خواهد بود
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!