Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:00:28 GMT

تشکیل شورای مقررات‌زدایی و وحدت‌رویه در تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۶۰۳

تشکیل شورای مقررات‌زدایی و وحدت‌رویه در تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس بخشنامه صادر شده از سوی مصطفی سالاری مقررات‌زدایی و وحدت‌رویه، تنقیح، تجمیع، تلخیص و اصلاح بخشنامه‌ها در راستای شناسایی و حذف موارد هم‌پوشانی، متعارض و تکراری بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و همچنین برداشت واحد و یکسان از بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیل آگاهی و تسریع دسترسی جامعه هدف به ضوابط و مقررات سازمان و مقررات‌زدایی، ارائه بهتر خدمات و حمایت‌های سازمان به جامعه هدف، افزایش شفافیت در عملکرد سازمان، اعمال قوانین و مقررات و آرا هیأت عمومی جدید و در نهایت رعایت اصل سه جانبه‌گرایی از دیگر اهداف و نتایج مقررات زدایی و وحدت رویه است.

موارد و مفاد اصلاحی مرتبط با موضوعات تنقیح، تجمیع یا تلخیص شده و یا اصلاح و رفع ابهام از بخشنامه‌های مزبور، پس از طرح در «شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان» و لحاظ مفاد اصلاحی یا جدید در بخشنامه تجمیع‌شده و پرهیز از صدور بخشنامه مستقل جداگانه و با ابلاغ ویرایش جدید بخشنامه تنقیح؛ تجمیع، تلخیص و اصلاح شده، انجام می‌پذیرد.

اعضای شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان تأمین اجتماعی با ترکیب نماینده مدیرعامل؛ مدیرکل امور حقوقی و قوانین به عنوان عضو و دبیر شورا؛ یک نفر حقوقدان و صاحب‌نظر در حوزه تأمین اجتماعی به پیشنهاد دبیر شورا و تأیید مدیرعامل؛ یک نفر صاحب‌نظر در حوزه مرتبط با بخشنامه، دستورالعمل یا دستور اداری موردنظر با تأیید مدیرعامل؛ معاون یا مدیرکل حوزه تخصصی حسب موضوعات مطروحه و نماینده صنف و تشکل بخش خصوصی مرتبط با موضوع تعیین شده‌اند.

بخشنامه‌ها، دستورهای اداری و دستورالعمل‌های صادره عنداللزوم حسب تشخیص مدیرعامل یا معاونت تخصصی مربوط یا دبیر شورا جهت اصلاح و رفع ابهام در «شورای مقررات‌زدایی و وحدت‌رویه» قابل طرح و رسیدگی است.

موضوعات ارجاعی از سوی معاونت‌ها و سایر واحدهای اجرایی جهت طرح در شورا ابتدا توسط اداره‌کل امور حقوقی و قوانین مورد بررسی قرار گرفته و پس از احراز ضرورت طرح موضوع، در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

در تنظیم بخشنامه‌ها باید علاوه بر رعایت اصول و قواعد حاکم بر موضوع، شفافیت، ساده‌نویسی، قوانین و مقررات مرتبط و بالادستی و آرا هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز مورد توجه قرار گیرد.

صدور هرگونه بخشنامه، دستورالعمل و یا دستور اداری جدید مرتبط با موضوعات بخشنامه‌ها و ضوابط تنقیح و تجمیع شده می‌بایست به صورت الحاق یا اصلاح بخشنامه‌ها، دستور اداری و یا ضوابط تجمیع و تنقیح شده و تحت عنوان ویرایش جدید آن باشد.

پیش‌نویس ویرایش جدید بخشنامه اصلاح‌شده توسط شورا با تائید و امضای مدیرعامل سازمان صادر و ابلاغ می‌شود.

پیش‌نویس تمامی بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط می‌باید از جهت رعایت قوانین و مقررات مورد بررسی و تائید اداره‌کل امور حقوقی و قوانین قرار گیرد.

کد خبر 5241023

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی سالاری سازمان تامین اجتماعی قانون انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران سیدابراهیم رئیسی وزارت آموزش و پرورش متروی تهران کتاب درسی سازمان تامین اجتماعی سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی دستورالعمل ها بخشنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است