Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور اصلاح «آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی» فراخوان داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظر به مصوبه جلسه ۸۲۶ مورخ ۱‏/۱۱‏/۱۳۹۸ شورای­ عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضرورت اصلاح «آئین ­نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیأت ­علمی موسسه­‌های آموزش­ عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی»، و به منظور پاسخگویی صحیح به دغدغه‌های اعضای محترم هیأت علمی و لحاظ کردن تغییرات هدفمند در گذر ۵ ساله‌­ی پس از تدوین آئین ­نامه مزبور، موضوع بروزرسانی آئین ­نامه در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد طی فراخوانی عمومی، امکان هم ­اندیشی و تعامل اثربخش با جامعه اساتید را فراهم آورد و نقطه ­نظرات اعضاء محترم هیأت ­علمی را در دو محور اصلاحات "راهبردی" و اصلاحات "فرآیندی"، دریافت کند:

ایرادات راهبردی وارد بر چارچوب کلی آئین نامه
ایرادات فرآیندی ماده ۱؛ متناظر با موضوع و امتیازات"فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی"
ایرادات فرآیندی ماده ۲؛ متناظر با موضوع و امتیازات "فعالیت‌های آموزشی"
ایرادات فرآیندی ماده ۳؛ متناظر با موضوع و امتیازات "فعالیت‌های پژوهشی، فناوری"
ایرادات فرآیندی ماده ۴؛ متناظر با موضوع و امتیازات "فعالیت‌های علمی، اجرایی"

پیوند فراخوان به آدرس sccr.ir‏/freg، در دسترس قرار دارد و تا دهم مرداد برای دریافت یادداشت­‌ها و نکات اصلاحی، فعال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقای هیات علمی فراخوان آیین نامه ارتقاء اساتید شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد سلیمانی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی آورده است:

به استناد بند (ب) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه و بند (ب) ماده (۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با توجه به نامه رئیس مرکز حقوقی لوایح و امور مجلس وزارت متبوع به استحضار می‌رساند، لازم است موضوع اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیأت علمی مشمول بند (ب) ماده (۱۰) قانون صدرالاشاره به شیوه زیر اجرایی شده و در این موضوع همه افراد ذی حق مورد ملاحظه و دقت نظر قرار گیرند.

عضو هیئت علمی مشمول این بند و همچنین بند (ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه به شرط دارا بودن سوابق قبل از استخدام با حداقل مدرک کارشناسی و یکی از شرایط ذیل مستحق دریافت یک پایه به ازای هر سال خدمت بوده و رئیس دانشگاه مکلف به اجرای آن است.

۱- سابقه خدمت تمام وقت در بخش‌های آموزشی پژوهشی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و حوزه آموزش و پژوهش سایر دستگاه‌های اجرایی.

۲- سابقه خدمت به عنوان مقامات مندرج در ماده (۷۹) آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

ارائه گواهی معتبر درباره سوابق خدمت مرتبط از دستگاه‌های ذی‌ربط الزامی است.

همچنین دانشگاه‌ها مکلف هستند از زمان ابلاغ این بخشنامه نسبت به بررسی و تعیین تکلیف همه اعضای هیئت علمی مشمول اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد