Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:39:53 GMT

تعاونی رفاهی اصحاب رسانه در خراسان رضوی فعال شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۰۱۸۸

تعاونی رفاهی اصحاب رسانه در خراسان رضوی فعال شد

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: تعاونیهای بسیاری در سطح کشور با وضعیت خوب در حال تولید هستند لذا امیدواریم این تصویر و نقشه برای آینده مالی اصحاب رسانه نیز محقق و افق خوبی برای این قشر از جامعه با راه‌اندازی شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه خراسان رضوی ترسیم شود. 

افشین تحفه‌گر افزود: هم اینک ۱۵ میلیون نفر در بخش تعاون کشور فعالیت دارند که نشانگر اهمیت این بخش اقتصادی است و این بستر برای استفاده اصحاب رسانه خراسان رضوی نیز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افقهای ما بالاتر است انشالله پنج سال دیگر دور هم جمع شویم و برای ورود به بورس و فرابورس تصمیم‌گیری کنیم. چندین کشور همجوار خراسان رضوی با اشتراکات فرهنگی هستند که می‌توان برای مقاصد اقتصادی از این ظرفیت بهره گرفت. 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره و بیان کرد: هزاران تولید رسانه‌ای، پادکست و لایوهای زنده توسط اصحاب رسانه این استان بستر و فضای این رویداد مهم سیاسی را شکل داد و باعث شد انتخابات که شاخص دموکراسی است با زحمات اصحاب رسانه‌ها محقق شود. 

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در مراسم آغاز بکار شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه این استان گفت: خوشحالیم اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ‌سازی به تشکیل تعاونی ورود کرده‌اند.

عقیل مختاری افزود: امیدواریم با این اقدام تحولی در بحث فرهنگ‌سازی برای تعاون ایجاد شود و در جراید و رسانه‌ها یک بخش، فصل و یا ستون مجزا به حوزه تعاون اختصاص یابد. 

وی ادامه داد: چنانکه باید هنوز در فرهنگ‌سازی تعاون،  کاری صورت نگرفته و البته اقدام برای فرهنگ‌سازی در این بخش هم فقط بر عهده یک اداره و سازمان نیست. 

وی همچنین گفت: هم‌اینک هفت هزار تعاونی فعال با افزون بر چهار میلیون عضو در سطح خراسان رضوی وجود دارند. 

همچنین در این مراسم اعلام شد: اصحاب رسانه در خراسان رضوی می‌توانند برای عضویت در شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه این استان به پایگاه اینترنتی مربوطه به نشانی  https://ashabrasane.ir مراجعه نمایند. دفتر این شرکت تعاونی در خیابان ابوذر مشهد مابین ابوذر ۳۱ و ۳۳ مستقر است. 

۲۴۷ نشریه چاپی، ۸۷ نشریه برخط، ۲۱ رسانه الکترونیک غیربرخط و پنج روزنامه در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

خبرگزاریهای داخلی و خارجی و ۱۷ سرپرستی روزنامه‌های ملی از دیگر رسانه‌های فعال در خراسان رضوی هستند.

در این چارچوب دو هزار خبرنگار فعال در سطح رسانه‌های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره‌مند هستند.

شمار مجموع افرادی که در بخشهای مختلف مرتبط با فعالیت رسانه‌ای از تولید، پشتیبانی تا توزیع در خراسان رضوی فعالیت دارند نیز دو هزار ۴۰۰ نفر برآورد شده است.

خانه مطبوعات خراسان رضوی هم که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده هم‌اینک ۱۸۲ عضو شامل خبرنگار، عکاس و گرافیست دارد. 

برچسب‌ها مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تعاونی رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تعاونی مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تعاونی رسانه رفاهی اصحاب رسانه خراسان رضوی شرکت تعاونی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند