Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با سی وچهارمین «جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در مهر 1400، بنیاد سینمایی فارابی ‏ «پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور» را ‏در دو بخش «ایده» و «فیلم» برگزار می‌کند. ‏
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» با هدف کشف و معرفی استعداد‌های موجود، شکوفایی خلاقیت نوجوانان به سوی باروری و رشد فردی و اجتماعی، کمک به ارتقای بینش سینمایی و مهارت‌های فیلمسازی نوجوانان، ‏تأمین شرایط مناسب برای حمایت از تولید فیلم‌های انسان‌دوستانه نوجوانان مستعد و زمینه‌سازی ‏برای پرورش نسلی نو در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرایط شرکت در المپیاد فیلمسازی‎:‎
نوجوانان 12 تا 17 ساله (یعنی متولدین مهر1383 تا مهر 1388) می‌توانند در ‏پنجمین المپیاد فیلمسازی شرکت کنند‎. ‎

بخش‌های اصلی المپیاد
الف) بخش ایده
منظور از «ایده» در این المپیاد، طرح اولیه فیلمنامه است که شخصیت اصلی و کشمکش اصلی آن ‏تعریف شده باشد و دارای آغاز، میانه و پایان باشد و می‌تواند به مثابه یک ایده مناسب برای فیلم ‏داستانی، وب‌سری، واقعیت مجازی یا مستند نوشته شده باشد. ‏
•هرشرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 2 ایده (طرح) ارائه دهد‌‎. ‎
•ایده پذیرفته‌شده بعد از انتخاب توسط هیات انتخاب به المپیاد راه یافته و زیر نظر اساتید در ‏کارگاه‌های (تبدیل ایده به فیلمنامه) به فیلمنامه کوتاه تبدیل ‏می‌شود‎. ‎
•صاحبان ایده‌های راه یافته به بخش اصلی المپیاد در کارگاه‌های «تبدیل ایده به ‏فیلمنامه» شرکت خواهند کرد‎. ‎
•طرح‌هایی که در کارگاه‌های تبدیل ایده به فیلمنامه مورد داوری قرار گرفته و پذیرفته می‌شوند ‏با حمایت دبیرخانه المپیاد و سایر سازمان‌های مشارکت‌کننده به مرحله تولید می‌رسند. ‏

ب) بخش فیلم
•در این بخش فیلم‌هایی با زمان حداکثر 5 دقیقه که بعد از سال 97 تولید شده باشند، ‏می‌توانند در پنجمین المپیاد شرکت داده شوند. ‏
•فیلم‌ها می‌توانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند‎. ‎
•فیلم‌های ساخته شده می‌توانند توسط دوربین معمولی یا تلفن همراه تولید شده باشند‎. ‎
•فیلم‌های برگزیده در این المپیاد، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ‏اصفهان به نمایش درخواهند آمد‎. ‎
•به فیلم‌های برگزیده در المپیاد مدال المپیاد اهدا خواهد شد‎. ‎
•برگزیدگان این بخش به عضویت باشگاه استعداد‌های فیلمسازی نوجوانان درآمده و از مزایای آن ‏برخوردار خواهند شد. ‏

موضوع ایده‌ها و فیلم‌های پنجمین المپیاد‎:‎
ساخت فیلم یا نگارش ایده، می‌تواند مبتنی بر یکی از موضوعات زیر باشد‎:‎
1. قصه‌های پدربزرگ – مادربزرگ من
2. ‏فرصت‌ها و چالش‌های کرونا در یکسال گذشته برای من
3. آرزوی من در مورد آینده خانوادهام، شهرم، کشورم
با توجه به شرایط کرونا، و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا در صورتی که در زمان برگزاری المپیاد، ‏شرایط پاندمی مدیریت و کنترل شده باشد و سلامت جامعه و شرکت‌کنندگان تضمین ‏گردد، از برگزیدگان بخش «ایده» و «فیلم» دعوت خواهد شد تا در اردوی آموزشی 5 روزه المپیاد، در شهر اصفهان حضور یابند‎. ‏ در پایان این ‏اردو، ایده‌ها و فیلم‌های راه‌یافته داوری می‌شوند و به برگزیدگان مدال المپیاد اعطا خواهد ‏شد‎ در صورت عدم امکان برگزاری حضوری، دوره آموزشی المپیاد، مانند دوره قبل (سال1399) بصورت برخط برگزار خواهد شد. ‎

نحوه ثبت نام و ارسال آثار‎:‎
•‎برای ثبت نام به نشانی https://yfo.icff.ir/ مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنید. ‎
•فایل اثر خود را به نام خود تغییر نام داده و در سایت بارگذاری و ارسال کنید.
•اگر امکان ارسال اینترنتی ندارید اثر را روی DVD کپی کرده و نام و نام خانوادگی، نام اثر و کد ثبت نام که سایت به شما اعلام کرده را روی DVD نوشته و آنرا به دبیرخانه المپیاد به نشانی زیر ارسال نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایده فیلم فیلمسازی نوجوانان کودکان و نوجوانان المپیاد فیلمسازی پنجمین المپیاد المپیاد فیلم خواهد شد فیلم ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت خبر داد.

علیرضا عموعابدینی اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت سال جاری راس ساعت ۱۴ آزمون متمرکز غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت در ۶ حیطه برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون برعهده روسای باشگاه واحد‌های متولی این رویداد است و روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان روز دوشنبه یک ساعت قبل از آزمون سوالات را دریافت خواهند نمود.

وی توصیه کرد: روسای باشگاه واحد‌های دانشگاهی برای آماده سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون نظیر اطلاع رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سوالات آزمون و ...  تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ نمایند.

عموعابدینی بیان کرد: تا ۱۸ اردیبهشت ماه باید اسامی دانشجویان راه یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت گردد.  

وی ضمن بیان این موضوع که میزان سهمیه واحد‌ها برای همه واحد‌ها به ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحد‌ها ابلاغ می‌گردد به مسئولین واحد‌های دانشگاهی توصیه کرد برای جلوگیری از هدر رفتن سهمیه با تبلیغات محیطی دانشجویان را به ثبت نام و شرکت در آزمون ترغیب نمایند.

عموعابدینی تشریح کرد: نتایج آزمون باید توسط EDO و EDC‌ها  از ۲۴ تا ۳۶ ساعت در قالب فایل اکسل به روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ارسال گردد و روسای باشگاه واحد‌های دانشگاهی نیز با تکمیل فایل اکسل اطلاعات را برای روسای استان‌ها ارسال نمایند.  

وی در پایان گفت: روسای استان‌ها پس از آماده سازی فایل تجمیعی موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم