Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سخنان حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران درباره سیاست خارجی، برجام و بهبود روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه مورد توجه رسانه های کشورهای عربی و عرب زبان قرار گرفت.

شبکه الجزیره قطر به نقل از رئیس جمهوری منتخب ایران اضافه کرد: آمریکا به توافق هسته ای پایبند نبوده و نمی تواند تعهدات دیگری از ایران بخواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیسی افزود که آمریکا باید فورا به توافق هسته ای برگردد و تحریم ها را لغو کند. 

این شبکه قطری ادامه داد: رئیس جمهوری منتخب ایران در این کنفرانس خبری تاکید کرد که برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست. 

رئیسی همچنین از تقویت روابط با همه کشورهای جهان استقبال کرد و گفت که تقویت روابط با کشورهای همسایه اولویت ما هستند. 

وی درباره روابط با عربستان نیز گفت که ایران مانع بازگشت روابط دیپلماسی با عربستان سعودی نیست . 

رئیس جمهوری منتخب ایران درباره یمن هم گفت که یمنی ها باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند و حملات خارجی به این کشور باید متوقف شود. 

پایگاه خبری ارم نیوز امارات هم با پوشش کنفرانس خبری رئیس جمهوری منتخب کشورمان به نقل از وی بهبود روابط با همسایگان را برجسته کرد و به نقل از حجت الاسلام رئیسی نوشت: اولویت دولتش بهبود روابط با کشورهای همسایه است. 

ارم نیوز اضافه کرد: رئیسی در این کنفرانس خبری هرگونه ملاقات با « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا را رد کرد.

رئیسی در مورد روابط کشورش با عربستان گفت: از سوی ما هیچ ممانعتی برای بازگشایی سفارت های ایران و عربستان در دو کشور وجود ندارد.

وی در عین حال از ریاض خواست تا مداخله در یمن را متوقف کند.

شبکه های خبری العربیه و الحدث عربستان سعودی نیز اظهارات سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران در اولین کنفرانس خبری پس از پیروزی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بازتاب دادند . 

این شبکه های سعودی با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی در این کنفرانس خبری هشدار داد که اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد به نقل از وی افزودند که سیاست خارجی تهران با توافق هسته ای آغاز نمی شود و محدود به آن نیست .

العربیه و الحدث به نقل از رئیس جمهور منتخب ایران ادامه دادند که شرایط زندگی مردم ایران با توافق هسته ای و مذاکرات ارتباط نخواهد داشت. 

این شبکه ها افزودند : سید ابراهیم رئیسی در این کنفرانس خبری متعهد شد که برای تغییر وضعیت داخلی ایران تلاش خواهد کرد.

العربیه افزود: ابراهیم رئیسی همچنین پیامی را به مذاکرات هسته ای در حال انجام در وین ارسال کرد و گفت که برنامه موشک های بالستیک ایران در این مذاکرات قابل بررسی و مذاکره نیست و از واشنگتن خواست همه تحریم های تهران را لغو کند.

این شبکه خبری عربستان سعودی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب ایران واشنگتن را به نقض توافق هسته ای و اتحادیه اروپا را به عدم اجرای تعهدات خود در خصوص توافقنامه ۲۰۱۵ متهم کرد اما گفت که دولتش با همه کشورهای جهان به عنوان یک اصل گسترده و متعادل همکاری خواهد کرد و تاکید کرد که از هرگونه مذاکره ای که منافع ایران را تضمین کند، حمایت می کند. 

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران امروز ( دوشنبه ) با تاکید بر اینکه پس از انتخاب وی اوضاع تغییر کرد، گفت که سیاست فشار حداکثری که واشنگتن علیه کشورش اعمال می کند تاثیرگذار نبوده است . 

وی در اولین کنفرانس خبری خود پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری با افشای قصد کشورش برای تشکیل تیم جدید مذاکره کننده توافق هسته ای، واشنگتن و اتحادیه اروپا را به انجام تعهدات خود بر اساس توافقنامه ۲۰۱۵ در خصوص برنامه هسته ای ایران فراخواند.

رئیس جمهوری منتخب ایران گفت: تیم ایرانی مذاکره کننده توافق هسته ای به وظایف خود ادامه می دهد و گزارش های خود را تا زمان تشکیل تیم جدید به ما ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه  آمریکا توافق هسته ای را نقض کرده است و اروپایی‌ها پس از عدم اجرای تعهدات خود باید آن را احیا کنند، افزود: آمریکا باید تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران را لغو کند.

رئیس با بیان اینکه همیشه به دنبال دفاع از حقوق بشر بوده ام و کسانی که ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، خودشان این کار را انجام داده اند، داعش را کمک کرده و امنیت منطقه را برهم زده اند.

رئیس جمهوری منتخب ایران با تاکید بر اینکه سیاست خارجی کشورش به همکاری های گسترده و متعادل با همه کشورهای جهان مرتبط خواهد شد، افزود: سیاست خارجی ما با توافق هسته ای آغاز نمی شود و با آن ختم نخواهد شد. 

رئیسی از آمریکا  لغو تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران را خواستار شد و در عین حال جلسه دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برطرف شدن تحریم ها را رد کرد.

همچنین شبکه روسیا الیوم با بازتاب کنفرانس خبری رئیس جمهوری منتخب کشورمان افزود: « ابراهیم رئیسی»  رئیس جمهوری منتخب ایران امروز ( دوشنبه ) برنامه های آینده ایران را تشریح و خاطرنشان کرد که مردم ایران با شرکت در انتخابات حماسه جدیدی را خلق کردند.

این شبکه خبری روسی عرب زبان به نقل از ابراهیم رئیسی اضافه کرد: شرکت در انتخابات اراده مردم برای تغییر اوضاع اقتصادی را بیان کرد و به رغم تبلیغات رسانه ای دشمنان، پیام هایی را به جهان ارسال کرد.

رئیسی بهبود شرایط زندگی مردم ایران و ساختن یک سیستم اداری سالم و به دور از فساد را از اولویت های دولت خود بیان و تاکید کرد که شرایط به نفع مردم ایران تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهوری منتخب ایران اظهار داشت که دولت بعدی را جریان خاصی در کشور تشکیل نخواهد داد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ما از توافق هسته ای آغاز نخواهد شد و با آن خاتمه نخواهد یافت، توضیح داد که سیاست فشار آمریکا نتوانسته است به اهداف دست یابد و واشنگتن باید در آن تجدیدنظر کند. 

رئیسی درباره مذاکرات توافق هسته ای ایران در وین اظهار داشت: من از مذاکرات هسته ای حمایت می کنم  اما خواسته های ایران باید محقق شود. 

وی در عین حال تصریح کرد که تهران برای بهبود وضعیت اقتصادی روی مذاکرات وین حساب نمی کند و ادامه داد که ما اجازه مذاکرات فرسایشی را نمی دهیم و هر دور از مذاکرات  باید به نتیجه برسد.

رئیسی همچنین تاکید کرد که ایران به دنبال همکاری با همه کشورهای جهان است و از مذاکره برای مذاکره خودداری می کند.

رئیس جمهور منتخب ایران گفت: ما در هر مذاکره ای که انجام دهیم بر ضرورت داشتن نتایجی به نفع ملت ایران است متمرکز خواهیم شد و سیاست خارجی ما مبتنی بر همکاری گسترده و متعادل با همه کشورهای جهان خواهد بود. 

رئیسی ادامه داد که موضوع لغو تحریم ها محور سیاست خارجی دولت وی خواهد بود.

رئیسی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : تیم مذاکره کننده ایرانی به کار خود ادامه می دهد و گزارش مذاکره را به ما ارائه می دهد و تیم سیاست خارجی من در حال مطالعه این موضوع است.

وی افزود: من مرد قانون و مدافع حقوق بشر هستم و هیچ کس نمی تواند دفاع من از حقوق بشر را زیر سوال ببرد و افتخار می کنم که در ایران دادستان بودم و از حقوق مردم از طریق مسئولیت هایم در قوه قضائیه دفاع کردم و کسانی که ادعا می کنند از حقوق بشر دفاع می کنند آنها کسانی هستند که داعش و گروه های تروریستی را ایجاد کردند. 

وی تاکید کرد: کسانی که گروه های تروریستی را ایجاد کرده‌اند باید پاسخگو باشند، نه کسی که در دفاع از حقوق مردم آنها را محاکمه کرده است.

شبکه روسیا الیوم اضافه کرد که رئیسی به صراحت گفت که او حتی در صورت لغو تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای، آماده دیدار با رئیس جمهوری آمریکا نیست.

شبکه المملکه اردن نیز گزارش داد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران در اولین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که با وجود تقاضای کشورهای غربی و خلیج فارس برای گنجاندن این برنامه در مذاکرات هسته ای در وین، برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

این شبکه خبری اردن با اشاره به سابقه فعالیت های ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه ایران افزود: ابراهیم رئیسی در این کنفرانس خبری گفت که اقدامات حقوقی وی، در جهت دفاع از حقوق و امنیت مردم ایران بوده است.

وی گفت که به عنوان یک مرد قانون، همیشه از حقوق بشر دفاع کرده است.

المملکه اضافه کرد: ابراهیم رئیسی ، تحریم های آمریکا علیه خود را به دلیل انجام وظیفه در جهت دفاع از حقوق ملت ایران در جایگاه یک قاضی عنوان کرد. 

بسیاری از شبکه ها و پایگاههای خبری کشورهای منطقه در مطالب مشابهی اظهارات رئیس جمهوری منتخب ایران در این کنفرانس خبری را بازتاب دادند.  

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی آسیای غربی رسانه های عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی آسیای غربی رسانه های عربی سید ابراهیم رییسی آسیای غربی رسانه های عربی رئیس جمهوری منتخب ایران ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیس جمهور منتخب ایران همه کشورهای جهان توافق هسته ای مذاکره کننده دفاع از حقوق سید ابراهیم سیاست خارجی حقوق بشر مردم ایران تحریم ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود

 به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دکتر "اسماعیل النجار" نویسنده و پژوهشگر سیاسی لبنانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران 4 دهه است که تحت محاصره‌ای بسیار شدید قرار دارد، ولی هیچ کمکی را برای حمایت از مردم فلسطین دریغ نکرده‌است و پایداری و ایستادگی امروز گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه همگی به خاطر حمایت‌های ایران است.

"النجار" در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای تونسی "المستقله" گفت: ما در محور مقاومت به فضل جمهوری اسلامی ایران، امروز به قدرتی تبدیل شده‌ایم که وجود رژیم صهیونیستی را در معرض تهدید قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر نمایشی بودن عملیات "وعده صادق" و دروغ بودن ایستادگی محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، گفت: اگر همه این مسائل نمایشی است، دیگر چه نیازی به این درگیری‌ها وجود داشت و چرا تا کنون ده‌ها هزار فلسطینی در غزه و لبنان شهید شده‌اند و خسارت‌های مادی بسیاری به خانه‌ها وارد شده است.

النجار افزود: در پاسخ به این ادعاها، این سئوال را باید مطرح کرد که آیا اتحادیه عرب واقعا عربی است و یا این که یک اتحادیه صهیونیستی است که به زبان عربی سخن می‌گوید.

این پژوهشگر لبنانی خاطرنشان کرد: اینگونه ادعاها علیه مقاومت از سوی کسانی مطرح می‌شود که در واقع بوق‌ آمریکا و "اسرائیل" هستند و از سوی منابع خارجی حمایت مالی می‌شوند.

النجار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تجاوز خارجی پاسخ قاطع و فوری از داخل خاک خود می‌دهد و حتی در صورتیک ه عملیاتی امنیتی و یا سایبری روی دهد، پاسخی کاملا متناسب با آن را خواهد داد؛ این مسئله کاملا مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: ما درگیر جنگی شدید با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستیم و محور مقاومت اکنون توانسته است حامیان این رژیم را به لرزه بیندازد.

النجار تأکید کرد: عملیات هفتم اکتبر دروغ‌های مطرح شده درخصوص دموکراتیک بودن رژیم صهیونیستی را رسوا کرد و توانست چهره و خوی وحشی این رژیم را به همه نشان دهد؛ رژیمی که به صورت برنامه‌ر‌یزی شده و به‌عمد در حال کشتار کودکان است؛ رژیمی که مدعی است که دینش به آن اجازه داده که کودکان را به قتل برساند؛ رژیمی که دست به کشتار جمعی زده و نیروهایش به زنان در بیمارستان دارالشفاء تعرض کردند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به عمد کودکان فلسطینی را می‌کشد تا در آینده نسل جدید فلسطینی وجود نداشته باشد که بتواند سلاح حمل کند و انتقام جنایات این رژیم را بگیرد.

النجار خاطرنشان کرد: به خداوند قسم، اگر جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نبود، اکنون هیچ نامی از فلسطین وجود نداشت و هیچ کسی از آن یاد نمی‌کرد و سرسپردگان غرب در کشورهای عربی مسئله فلسطین را از بین می‌بردند.

وی گفت: ما در لبنان از هشتم اکتبر در حال مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم  و توانسته‌ایم  یک کمربند امنیتی داخل اراضی اشغالی به عمق بیش از 10 کیلومتر در امتداد منطقه‌ای به طول بیش از 100 کیلومتر به این رژیم تحمیل کنیم؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در غزه همچنان در حال نبرد است و همه شاهد هستند که مقاومت توانسته است خسارت‌های سنگینی را به دشمن صهیونیستی وارد کند.

النجار افزود: ما در مقاومت لبنان و همچنین مقاومت فلسطین و دوستانمان در مقاومت عراق و سوریه و یمن با رژیم اسرائیل می‌جنگیم تا زمانی‌که این رژیم نابود شود.

وی تأکید کرد: ما برای حمایت از ملت فلسطین وارد این نبرد شدیم و حتی اگر کل دنیا فلسطین را تنها بگذارد ما دست از این نبرد نخواهیم کشید مگر زمانی‌که این جنایت‌ها علیه ملت فلسطین متوقف شود؛ ما جان و مال و فرزندان خود را فدای مردم فلسطین و مقدسات این سرزمین می‌کنیم.

این پژوهشگر لبنانی خاطرنشان کرد: ما در لبنان به عنوان مقاومت در حال نبرد با شیطان بزرگ آمریکا هستیم. ما در دریا، خشکی و حتی هوا آماده مقابله با متجاوزان هستیم. محور مقاومت اکنون در حال عمل به وظیفه واجب خود است.

النجار افزود: اگر می‌خواستیم به دیپلماسی عربی تکیه کنیم، باید بدانیم که با توجه به همدستی برخی اعراب با دشمنان، دولت‌هایی عربی به معنای واقعی نداریم که بخواهیم انتظار وجود دیپلماسی عربی را از آنها داشته باشیم.

وی گفت: دولت‌های عربی که مرزهای خود را به روی ملت فلسطین بسته‌اند و وضعیت مرگباری را برای آنان رقم زده‌اند و حتی مانع از ورود نان به غزه شده‌اند و در مقابل مرزها را برای صهیونیست‌ها جهت فرار به سوی سینا و شرم الشیخ گشودند، چه می‌توانیم درباره آنها بگوییم.

النجار تأکید کرد: دلیل این همه ظلم و ستم علیه مردم غزه و محاصره آنها از آسمان و زمین و دریا چیست، زیرا آنها نپذیرفتند که تحت ستم و ظلم و اهانت زندگی کنند و با کوچاندنشان به مصر و مواجه شدن با یک نکبت دیگر مخالفت کردند.
 

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود