Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون وزیر بهداشت با اشاره به تدوین آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی، گفت: آیین نامه ارتقاء تغییرات اساسی را در پی دارد و در حال طی کردن مراحل قانونی تصویب است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علی اکبر حق دوست امروز در نشست مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت، افزود: آیین نامه ارتقاء اساتید، آیین نامه مترقی است که تغییرات ریشه‌ای و بنیادی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین نامه مراحل قانونی تصویب خود را طی کند و می‌تواند بسیاری از آسیب‌های موجود را حل و فصل کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین فعالیت‌های خوبی در زمینه تغییرات تشکیلات دانشگاه‌ها و شفاف سازی درباره پایگاه‌های مشترک اطلاعاتی برای دانشجویان صورت گرفته است.
وی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خواست کتاب‌های تهیه شده با عناوین مسیر‌های تعالی و سرآمدی دانشگاه‌ها را مطالعه کنند و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با معاونت تحقیقات و فناوری از گرنت‌های درسی استفاده کنند.
آقای حق دوست با اشاره به تصویب آیین نامه مشترک وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه دوره مشاهده گری گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت و فرصت استفاده کنند، زیرا معتقدم یک جامعه شناس وقتی هر هفته یک ساعت لباس اتاق عمل بپوشد در دیدگاه وی تغییرات زیادی ایجاد می‌شود و در مقابل هم یک استاد علوم پزشکی می‌تواند در حوزه علوم دیگر تحقیق کند.

استفاده از فرصت‌های اجتماعی و کار‌های عام المنفعه برای تدوین پایان نامه
وی موضوع استفاده از فرصت‌های اجتماعی و کار‌های عام المنفعه برای تدوین پایان نامه را مطلوب توصیف کرد و گفت: در موضوع پایان نامه‌های علوم پزشکی دانشجویان و استادان را ترغیب کنیم تا به کار‌های عام المنفعه وارد شوند که در ارتقاء آن‌ها موثر باشد.
معاون وزیر بهداشت درباره باشگاه هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: ابدا این طور نبوده است که بخواهیم که انجمن صنفی هیات علمی را سرکوب کنیم بلکه تشویق کرده ایم و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که باشگاه را نیز تقویت کننند تا صدا‌های مختلف اعضای هیات علمی شنیده شود.

مقایسه حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی وزارت بهداشت با وزارت علوم
همچنین دکتر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره مباحثی که در زمینه حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و مقایسه آن با اعضای هیات علمی وزارت علوم مطرح می‌شود گفت: قانون ابهاماتی دارد، اما این موضوع که وزارت علومی‌ها مشابه ما شدند ما خوشحال می‌شویم همه دریافتی‌ها بالا برود و هیچ تنگ نظری نداریم.
وی گفت: بحث اصلی همسان سازی وظایف و همسان سازی حقوق است که این موضوع از سوی وزارت بهداشت و وزیر بهداشت دنبال می‌شود تا برای اعضای هیات علمی که فعالیتی فراتر از وظایف اعضای هیات علمی وزارت علوم دارند مزیتی فراهم کنند.
آقای حق دوست اظهار داشت: در فضای مجازی و گروه‌هایی که وجود دارد فیش‌های حقوقی برای من می‌فرستند، اما باید متوجه باشیم که به جز حقوق ثابت بسیاری از قوانین حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و وزارت علوم یکسان نیست مسائلی مانند تمام وقت جغرافیایی و کارانه در وزارت علوم وجود ندارد.
در ادامه این نشست دکتر سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در زمینه پرسش اعضای هیات علمی در حوزه سربازی و بورسیه‌ها و فراخوان جذب هیات علمی گفت: درباره سرباز هیات علمی در نامه‌ای که ستاد مشترک نیرو‌های مسلح اعلام کرده است که کارت پایان خدمت از سوی ستاد و پس از پایان تعهدات به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و تحویل کارت پایان خدمت تا قبل از پایان تعهدات ممنوع است.
وی افزود: در هر حال باید فرد تا پایان دوره ضرورت و تعهد کار خود را انجام دهند و اینکه وزارت بهداشت تحت فشار کارت پایان خدمت را تحویل دهد امکان پذیر نیست.
آقای حسینی افزود: پس از پایان دوره ضرورت و سربازی افراد می‌توانند وارد فراخوان شوند و بدون کارت نیز می‌توانند شرایط اولیه را طی کنند و بعد از آن مراحل را تا تعهد ادامه دهند.
وی درباره مالیات پلکانی برای اعضای هیات علمی پیمانی و تعهد خدمتی گفت: این موضوع از طریق معاونت حقوقی اعلام شده و مالیات پلکانی مشابه رسمی هاست که برخی از دانشگاه‌ها مشکل را حل کرده و برخی از دانشگاه‌ها این مشکل را حل نکرده اند.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درباره بورسیه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی یادآور شد: اعلام کرده ایم به دانشگاه‌ها پرونده افرادی که مشمول هستند و در فراخوان شرکت کرده اند، اما پرونده هنوز رسیدگی نشده در صورتی که هیات اجرایی جذب پرونده را تکمیل شده بفرستد به هیات مرکزی جذب، در رسیدگی به آن مساعدت می‌کنیم.

تعیین تکلیف مجوز‌های فراخوان‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم جذب
آقای حسینی درباره تعیین تکلیف مانده مجوز‌ها از فراخوان‌های جذب اعضای هیات علمی گفت: مهلت استفاده از این مجوز‌ها تا پایان برنامه ششم است و بعد از پایان برنامه ششم مجوز‌ها عملکردی نخواهد داشت.
وی گفت: سعی داریم مجوز‌های فراخوان‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم جذب را تعیین تکلیف کنیم. فراخوان شهریور با توجه به وضعیت گذر دولت و تغییرات ممکن است اجرایی نشود و به تعویق بیافتد، اما امسال حتما یک فراخوان اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استادان علوم پزشکی هیات علمی وزارت بهداشت اعضای هیات علمی وزارت وزارت بهداشت دانشگاه ها علوم پزشکی وزارت علوم آیین نامه حق دوست مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی