Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با توجه به محدودیت‌هایی که ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ برقرار و بعضاً منجر به تعطیلی یا تعدیل نیرو در محیط‌های مختلف کاری شد، شاخص‌های بازار کار به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند بطوری که طبق آمار رسمی کشور در مجموع ۴ فصل سال ۹۹ بیش از یک میلیون و ۱۰ هزار نفر از گروه شاغلان خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد کشور در سال ۹۹ بیانگر آن است که اگرچه در بخش کشاورزی و صنعت نیز ریزش نیروی کار را شاهد بودیم اما بیشترین ریزش نیروی کار در بخش خدمات بوده است.

در بخش کشاورزی حدود ۲۵۰ هزار نفر در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ بیکار شدند. در بخش صنعت نیز شاهد ریزش ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از شاغلان بودیم. بیشترین ریزش نیروی کار نیز در بخش خدمات رقم خورد به گونه‌ای که حدود ۷۴۰ هزار نفر فعالان حوزه خدمات در سال ۹۹ بیکار شدند.

گروه کار تعداد شاغلان در سال ۹۹ تعداد شاغلان در سال ۹۸ میزان تغییر خدمات ۱۱.۴۶۹.۶۴۰ ۱۲.۲۱۲.۹۰۱ ۷۴۳.۲۶۱- کشاورزی ۴۰۴۲۸۳۲ ۴۲۹۲۵۴۱ ۲۴۹۷۰۹- صنعت ۷۷۴۸۵۱۵ ۷۷۶۶۰۱۷ ۱۷۵۰۲- غیرفعال شدن ۱.۲ میلیون زن

طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از بازار کار خارج شدند و در زمره جمعیت غیرفعال قرار گرفتند که سهم زنان بیشتر از مردان بوده است.

به این ترتیب در حالی که جمعیت غیرفعال کشور در سال ۹۸ برابر با ۳۴ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۱۱ نفر بود، در سال ۹۹ به ۳۶ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۶۲۵ نفر افزایش یافت؛ یعنی شاهد خروج ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۱۴ نفر از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) از بازار کار بودیم که از این تعداد، سهم زنان یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۷۴ نفر بوده است.

جمعیت غیرفعال سال ۹۹ سال ۹۹ میزان تغییر کل جمعیت غیرفعال ۳۶.۶۳۸.۶۲۵ ۳۴.۴۹۸.۴۱۱ ۲.۱۴۰.۲۱۴ جمعیت غیرفعال زن ۲۶.۸۶۹.۵۱۸ ۲۵.۵۸۴.۸۴۴ ۱.۲۸۴.۶۷۴ جمعیت غیرفعال مرد ۹.۷۶۹.۱۰۷ ۸.۹۱۳.۵۶۷ ۸۵۵.۵۴۰ پربیننده ترین زمان واریز حقوق خردادماه بازنشستگان اعلام شد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۳/۲۹ به زودی سرمایه‌ ها به سوی ایران سرازیر می‌ شود / دلیل افزایش قیمت ها جنگ اقتصادی است ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۳/۳۰ تناقض‌ گویی‌های ادامه‌ دار؛ شیر خشک هست؟!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار کار جمعیت غیرفعال بازار کار سال ۹۹ ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی کرده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال جاری از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صمت استان، وی تاکید گرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی