Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گفتگوی دیروز مدیرکل امور اتباع با یک رسانه، گروه‌های بیشتری به مشمولین طرح حمایت تحصیلی اضافه شدند. با این وجود هنوز هم تعدادی از کودکان افغانستانی از تحصیل باز می‌مانند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم؛ گفتگوی دیروز مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با یکی از رسانه‌ها حاوی اخبار خوشی برای مهاجرین افغانستانی در حوزه تحصیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق صحبت‌های سردار محمودی گروه‌های کودکان مهاجر که می‌توانند در مدارس دولتی تحصیل کنند افزایش یافته است  و 5 گروه زیر می‌توانند تشکیل پرونده بدهند و اقدام به تحصیل در مدارس دولتی ایران کنند.

دانش آموزانی که یکی از اعضای خانواده آنها در سال گذشته یا سال جاری برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس ثبت نام کرده اند،

2ـ کلاس اولی هایی که یکی از والدین آنها در طرح سرشماری سال 95 یا 96 شرکت کرده اند و اطلاعات آنها در سامانه موجود است،

3ـ دانش آموزان دارای گذرنامه قانونی که بنابر عللی امکان تمدید روادید را نداشته اند،

4ـ یا دانش آموزان مادر ایرانی که تا کنون موفق به دریافت تابعیت و شناسنامه نشدند،

5ـ همچنین آن دسته از فرزندان مادر ایرانی که تاکنون در وب‌سایت وزارت کشور ایران مراتب ازدواج با تبعه خارجی را ثبت نکرده اند،

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین از تمدید این تمهدیات تا 25تیر سال جاری خبر داده اند.

 محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه دانش آموزانی که والدین آنها دارای مدرک معتبر اقامتی هستند، اما به علت تفاوت نوع مدارک، تاکنون موفق به دریافت مدرک برای فرزندانشان نشده‌اند هم می‌توانند فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند، افزود: دانش آموزانی که یکی از والدین آنها دارای مدرک معتبر است و دیگری مدرک معتبر ندارد ولی گواهی ولادت دارند و تا به حال در مدرسه ثبت نام نکرده اند، می‌توانند ثبت‌نام فرزند خود را انجام دهند و سایر دانش آموزان طبق مواردی که در شیوه نامه ارائه شده، اگر به ادارات کل اتباع خارجی استانداری‌ها مراجعه کنند و تقاضا را ارائه دهند، پس از بررسی در راستای فرمان رهبر انقلاب اسلامی برگه حمایت تحصیلی برای آنها صادر می شود.

به گفته وی، تعدادی از اتباع نیز فاقد اوراق هویتی یا مشکوک التبعه هستند که در چارچوب مصوبه هیات وزیران ایران در سال 95 بر اساس ماده 1 این مصوبه کماکان فرمانداری ها برای معرفی این افراد جهت اخذ برگه حمایت تحصیلی اقدام می کنند؛ اما در این راستا باید دقت لازم انجام شود، چرا که ممکن است در این شرایط و ظرفیت، یک سری افراد سوءاستفاده کنند و از این طریق حضور خود را قانونی جلوه دهند و یا افراد تازه ورودی به کشور وجود دارند که به صورت غیرمجاز قصد داشته باشند صرفا برگه حمایت تحصیلی بگیرند و از آن سوءاستفاده کنند.

این گفتگو با خبرگزاری صدای افغان( آوا) صورت گرفته است.

در نظر گرفتن این تمهیدات برای دانش‌آموزان باقی‌مانده از تحصیل مهاجر افغانستانی اقدام مثبت و درخور تحسینی از سوی اداره اتباع است. با این وجود اما تعدادی از کودکان افغانستانی که شامل بندهای بالا نمی‌شوند باز هم از تحصیل بازخواهند ماند که به نظر می‌رسد نیازمند اقدام عاجل و سریعی از سوی اداره اتباع برای پوشش همه کودکان بدون مدرک طبق فرمان مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد برگه حمایت تحصیلی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ جلسه ای پیرامون مشکلات اتباع و مهاجرین خارجی ساکن شهرستان برخوار و بررسی عملکرد شهرستان در حوزه ساماندهی اتباع خارجی برگزار شد.

این نشست با حضور فرماندهی و مسولین انتظامی شهرستان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان برگزار گردید. 

 دراین جلسه مهدی معینی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان ادامه دار بودن طرح ساماندهی اتباع خارجی استان از زحمات پرسنل نیروی انتظامی شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل