Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:44:44 GMT

لیست‌های جعلی کابینه رئیسی را باور نکنید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۲۱۷۰

لیست‌های جعلی کابینه رئیسی را باور نکنید

«نکته جالب این است که برخی افراد در تعدادی از لیستها مشترک هستند و مثلاً یک نفر در یک لیست از سایر لیستها متمایز است و همچون چراغی در وسط لیست می درخشد.» - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم- حسن ضابطی در یادداشتی نوشت: این روزها به سبک و سیاق دوره‌های پیشین و تنها چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، عده ای در حال ارایه لیستهای عجیب و غریب برای کابینه منتخب مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای این لیستها حتی در کمتر از سه روز از اعلام نتایج به فضای  مجازی نیز باز شد و گمانه زنی‌هایی درباره اعضای کابینه آقای رئیسی آغاز شده است.

صرف نظر از اینکه بالاخره رئیس جمهور منتخب از کره مریخ معاون، وزیر و رئیس سازمان نخواهد آورد و حتی ممکن است برخی از این گمانه زنی‌ها نهایتاً درست از آب دربیاید و چه بسا بعضی از این افراد به عنوان وزیر معرفی شوند، اولا باید یادآور شد که هنوز  بیش از 40 روز زمان وجود دارد تا رئیس محترم جمهوری اعضای کابینه اش را معرفی کند و در ثانی  بعضی از لیستهای این روزها نیز همچون لیستهای ادوار گذشته، کاملا سفارشی بوده و برای مطرح شدن و احیانا بزرگ کردن برخی افراد است که در خیالشان برای خود لباس وزارت دوخته اند و مصداق سنگ مفت، گنجشک مفت هستند و حالا اگر وزارتخانه هم نشد به معاون وزیری هم قانعند.

نکته جالب این است که برخی افراد در تعدادی از لیستها مشترک هستند و مثلاً یک نفر در یک لیست از سایر لیستها متمایز است و همچون چراغی در وسط لیست می درخشد. غافل از این که هر فرد حتی ساده لوحی نیز متوجه می شود که این لیست اتفاقاً به سفارش ایشان طراحی و منتشر شده است.

البته ناگفته نماند که برخی از این لیستها از افراد صاحب نام و با نفوذی از نظر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یا حتی علمی تشکیل شده اند و عده ای ممکن است از سر دلسوزی و یا خیرخواهی در حال جمع آوری گلچینی از بهترین ها باشند و در واقع مشق آرزو می کنند اما تجربه نیز نشان داده است که اغلب این لیستها سفارشی بوده و به دنبال خط دهی و القاء یک موضوع خاص به مخاطبان خود هستند.

اما فارغ از اینکه ارایه این لیستها تا زمانی که رئیس جمهور منتخب رسماً وزرای پیشنهادی خود را معرفی نکرده است، ادامه خواهد داشت و حتی به زودی هر روز اسامی قطاری به همراه عکس آنان دربرخی  روزنامه های کثیرالانتشار نیز به چاپ خواهد رسید باید به چند نکته اساسی توجه کرد.

نخست اینکه ممکن است افراد بیشماری به رئیس محترم جمهوری برای تصدی پستهای مختلف معرفی شوند که حتی آن افراد هم مطلع نباشند و چنانچه به آنان این پیشنهاد از طرف شخص رئیس جمهور هم داده شود، نپذیرند و یا خود را لایق آن جایگاه ندانند.

دوم اینکه کابینه دولت سیزدهم با همه کابینه ها فرق می کند. شرایط فعلی عمق حساسیت  اداره‌ی بخش‌های مختلف دولت در سالهای پیش رو را به رخ می کشد و با یک حساب سرانگشتی ساده می توان پی برد که رئیس جمهور منتخب باید طوری کار کند که بتواند بخشی از افراد نیامده پای صندوق انتخابات را هم با کارآمدی و کاستن از نارضایتی‌های این چند ساله مردم به صحنه بیاورد و دور دوم را با رای بالاتری آغاز کند.

سوم اینکه عده ای از فردای انتخابات، استراتژی افزایش سطح توقعات مردم را کلید زده اند و با چشم پوشی از همه نابسامانی ها و مشکلات موجود، سعی می کنند رئیس جمهور آینده را فردی با لوازم ماورایی نشان دهند که یک شبه بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و چند ماه پس از تشکیل دولت جدید مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد و احیاناً دلار 4200 تومانی و بنزین هزار تومانی دوباره به سرعت  باز خواهد گشت. جالب اینجاست که  برخی لیستهای فعلی از سوی دست اندرکاران همین تبلیغات در حال انتشار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید!

به گزارش «تابناک»، رضا غبیشاوی در عصرایران نوشت: وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.  

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید