Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه مرکز بسیج اساتید که امروز دوشنبه منتشر شد آمده است : استاد بسیجی عنوانی است کوتاه، برای فهرست بلندی از فضایلی که بایست یک عالم عامل بدان آراسته باشد، روشنگری بدون چشم‌داشت ، امیدآفرینی و مبارزه.

به گزارش وزارت علوم مرکز بسیج اساتید، سی و یک خرداد را عجین با خاطره بزرگ استاد شهید چمران دانسته که اطلاق این روز به نام بسیج اساتید جلوه‌ای از ویژگی‌های او را در جامعه زنده نگه می‌دارد و حامی رسالتی سنگین برای نخبه‌ترین قشر جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن نوشته شده است: چهل سال از پرواز عارفانه و جاودانی او می‌گذرد، اما روزهای پرتکاپو، تلاش‌های صادقانه همراه با ترکیبی از علم و عمل، بی‌اعتنا به پیرایه‌های دنیوی به رغم امکان برخورداری از همه آن‌ها فراموش‌شدنی نیست، بحق وی استادی بود که علم، عمل و اخلاق همراه با بصیرت و بردباری که ویژگی بسیجی بودن است را با این مقام ترکیب کرد.

استادان بسیجی گفته اند: در دهه چهارم حیات پربرکت انقلاب، ایران اسلامی و ملت مسلمان علی‌رغم مواجهه سنگین، به عنوان الگویی روشن و دست‌یافتنی برای سایر ملت‌ها نمود یافته است و بسیج اساتید باور عمیق دارد، اساتید در مواجهه با جنگ نرم نقش اساسی و جایگاه ممتاز فرماندهی را دارند و اگر این نقش به درستی انجام شود توفیقات صد چندان خواهد شد.

در بیانیه مزبور قید شده است:  استاد بسیجی بایست اولویت و تمرکز خود را در ایفای رسالت انقلابی خود بر توسعه ظرفیت و توانمندی علمی و فناورانه با هدف ارتقای کارآمدی و پاسخگویی به نیازهای پیش رو بنا نهاده باشد. بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) بر لزوم «تحول در امور مختلف کشور با پشتوانه فکری و نظری مناسب»، این تحول بدون نقش‌آفرینی اساتید انقلابی و بسیجی میسر نخواهد بود. 

بسیج اساتید ضمن تبریک انتخاب سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران عنوان می کند که بدون شک دولت جدید می تواند با کمک اساتید انقلابی کشور، گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم تر بردارد و سرآغاز نهضتی بزرگ برای جبران کمبودهای نظام اسلامی و سرآغازی بر پایان فساد، تبعیض، رانت و اشرافی گری از دامن نظام و جامعه اسلامی ایران باشد.

بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن گرامی داشت روز بسیج اساتید و قدردانی از همراهی قابل توجه اساتید انقلابی دانشگاه در اقدامات سال گذشته این تشکل انقلابی و به خصوص نقش‌آفرینی موثر در بحران کرونا ، و نیز تحرک اقشار مختلف در مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات اخیر، بار دیگر بر عهد خود در تقویت و رشد دانشگاهیان به منظور دستیابی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تأکید کرده و آحاد دانشگاهیان را به نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی در راستای رفع نیازهای کلیدی جامعه فرا می‌خواند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری انقلاب اسلامی ایران روز بسیج اساتید و شهادت دکتر مصطفی چمران سازمان بسیج اساتید سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری انقلاب اسلامی ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری انقلاب اسلامی ایران سازمان بسیج اساتید سازمان بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی بسیج اساتید نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم و تقدیر از دغدغه مندی اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به مقوله حفظ محیط زیست گفت: سوم تا نهم اردیبهشت در تقویم کشور به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی طی این هفته با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام می‌شود که هدف نهایی این برنامه‌ها افزایش آگاهی و ارتقا حس مسئولیت پذیری نسبت به حفظ محیط زیست و زمین پاک است و همانگونه که در شعار امسال نیز آمده است این مهم با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و پیگیری و انجام دقیق مسئولیت‌های قانونی دستگاه‌های دولتی محقق می‌شود.

وی افزود: آلودگی‌های پلاستیکی در سراسر جهان تبدیل به یک تهدید محیط زیستی شده است و از سال ۱۹۵۰ که پلاستیک برای نخستین بار و با توجیه حفاظت از محیط زیست معرفی و تولید شد، تاکنون ۸ میلیارد تن پلاستیک در جهان تولید شده که تجزیه آنها در طبیعت صد‌ها سال زمان می‌برد.

شهند ادامه داد: کشور ما هفدمین کشور دنیا در زمینه تولید پلاستیک است و متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد استفاده از پلاستیک از سوی جامعه هستیم که این موضوع نیازمند اصلاح سبک زندگی و به حداقل رساندن مصرف پلاستیک به ویژه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل موجود در حوزه محیط زیست استان با اصلاح و تجدید نظر در رویه‌های موجود در حوزه کشاورزی رفع می‌شود، عنوان کرد: مطابق آمار‌های ارائه شده، قریب به یک میلیون تن ضایعات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این مقدار بسیار قابل تامل است و سلامتی محیط زیست استان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. 

شهند ادامه داد: در مواردی شاهد این هستیم هزینه‌ای که از قبال تولید این محصولات برای محیط زیست استان با مصرف منابع اب و خاک و آلودگی‌های ناشی از آن ایجاد می‌شود، بسیار بیشتر از درامدی است که کشاورز کسب می‌کند و بدین ترتیب ادامه این روند توجیه علمی و منطقی ندارد.

وی با بیان اینکه مساله حفظ محیط زیست اساسا موضوعی فرهنگی – اجتماعی است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در کنار وظیفه نظارتی و برخورد‌های قانونی، آموزش‌های محیط زیستی را در راستای ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در شهرستان‌های سراسر استان دنبال می‌کند و رویکرد این اداره کل، مردمی سازی حفاظت از محیط زیست است.

در ادامه نشست اعضای حاضر نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت پسماند‌ها و ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی پرداختند.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید