Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:12:29 GMT

شهید چمران در میدان عمل بی‌همتا بود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۲۷۶۵

شهید چمران در میدان عمل بی‌همتا بود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل بابازاده عصر دوشنبه در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار کرد: شهید چمران در مسیر زندگی و تحولاتی که در پیش رو داشت همواره با قدرت و قوت در صحنه عمل حاضر می‌شد و هیچ وقت میدان را خالی نمی‌گذاشت.

وی به ویژگی‌های این شهید والامقام در عرصه جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: نمونه کاملی از عمل‌گرایی و همچنین صلابت همراه با بصیرت و شجاعت را می‌توان در لحظه لحظه زندگی شهید چمران مشاهده کرد و که در دوران دفاع مقدس با لبیک به امام خود در صحنه جهاد حاضر می‌شد و فداکاری‌های بی‌نظیر از خود به یادگار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: هر چند شهید چمران تحصیلات بالایی را در داخل و خارج کشور داشت اما در کنار همه این مجاهدت علمی همواره بر پرورش روح و روان خود در مسیر آرمان‌های ارزشی اسلام و عرفان ناب تاکید داشت و سعی می‌کرد تا در صحنه‌های مختلف مدافع مردم و همچنین مبانی اسلام ناب باشد.

بابازاده به روحیه ولایت‌پذیری این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: برخورداری از بینش عمیق مذهبی و همچنین دور بودن از جریان‌های انحرافی در اوایل انقلاب از شهید چمران مرد میدان و عمل تمام عیاری ساخته بود که در دوران دفاع مقدس نمونه و مصداق این روحیه مجاهدانه را به عینه می‌توان مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام با روز بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها قرین شده که ضرورت دارد اساتید با مطالعه در زندگی و شخصیت عرفانی شهید چمران سعی کنند تا بیش از هر زمان دیگر برجستگی‌های رفتاری و الگوهای عملی او را در مسیر زندگی خود به عنوان یک معیار و سنجش واقعی مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5241329

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید چمران سپاه حضرت عباس ع استان اردبیل اردبیل انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا رای گیری سیدابراهیم رئیسی گرگان نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفت
  • تشییع پیکر مطهر شهید «حاج محمد رنجنوش»
  • تشییع پیکر شهید مطهر حاج محمد رنجنوش
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال