Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:39:14 GMT

افتتاح سلامتکده طب سنتی در غرب تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۳۶۷۷

سلامتکده طب سنتی پونک با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در غرب تهران واقع در آستان مطهر امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع)، آیین افتتاح رسمی سلامتکده طب سنتی پونک با حضور پزشکان و اساتید برجسته طب سنتی، در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیم حسین خیراندیش که به پدر طب سنتی ایران معروف است، در آیین افتتاح این مراسم گفت: با وجود پیشرفت‌های فراوان رشته‌های مختلف پزشکی همچنان طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها و درمان نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای دارد.
وی افزود: در کشور تلاش‌های زیادی برای نهادینه‌سازی طب سنتی صورت گرفته است حتی در سال‌های گذشته آیین‌نامه‌های آن به صورت قانونی تصویب شده، اما دولت ریالی در این مسیر کمک نکرده است.
وی گفت: هزاران مقاله و صدها کتاب از اساتید برجسته این حوزه تدوین شده است که مطالعه آن برای مردم و به‌ویژه دانشجویان پزشکی که علاقه‌مند به فعالیت در طب سنتی هستند، بسیار راهگشاست.
خیراندیش ابراز امیدواری کرد: با مستقر شدن دولت جدید فضا برای گسترش طب سنتی و حمایت از آن به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها در جامعه به معنای واقعی کلمه هموار شود.
وی گفت: در سلامتکده طب سنتی پونک ۱۵ پزشک که بخشی از آن‌ها دکتری پزشکی را تمام کرده و در طب سنتی متخصص شده‌اند و همچنین بخش دیگر پزشکان مجرب ۲۰ ساله در این حوزه هستند که مشغول به کار خواهند شد.
وی تصریح کرد: هموطنان برای استفاده از خدمات این سلامتکده می‌توانند به سایت بقراط مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند تا با آن‌ها برای زمان معاینه تماس گرفته شود.

دبیر هیأت‌امناء و مدیر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) نیز در این مراسم گفت: سلامتکده پونک از دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز فعالیت دریافت کرده است و در این سلامتکده همه گرایش‌های مرتبط با حوزه طب سنتی برای آقایان و خانم‌ها، خدمات ارائه خواهد داد.
مهدی مزینانی گفت: قصد داریم آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) را به قلب تپنده و قطب فرهنگی اجتماعی تهران تبدیل کنیم.
مزینانی با اشاره به انواع خدمات این آستان خاطرنشان ساخت: در این آستان مقدس، علاوه بر سلامتکده پونک که از آن می‌توان به عنوان مجهزترین درمانگاه طب سنتی کشور نام برد، خدمات دیگری از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی، مرکز مشاوره، مرکز فیزیوتراپی، فروشگاه گیاهان دارویی و بخش‌های دیگر مشغول فعالیت است که توانسته مورد توجه مردم عزیز قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اهمیت دعا و مناجات در بهبود بیماری‌ها و ارتقای روحیه بیماران و همراهانشان، تصریح کرد: ما به دنبال پیوند معنویت و سلامت در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) هستیم و اعتقاد داریم که فعالیت این بخش‌ها به‌ویژه سلامتکده پونک در جوار این محیط معنوی، آثار و برکات زیادی در مراجعین به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طب سنتي امامزادگان عینعلی و زینعلی ع سلامتکده طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه جوانی در طب سنتی هند

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه آب بشقابی، در طب سنتی هند، به گیاه جوانی شهرت دارد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند.

 این گیاه در افزایش حافظه در کودکان، عقب مانده ذهنی، درمان پسوریازیس، زخم‌های تفلیس، درماتیسم، افزایش قدرت و نیروی جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، فعالیت آنتی اکسیدانی بالا، تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده و بهبودی جریان خون، درمان اگزما و نهایتا بهبودی رنگ بدن، جوانی، افزایش حافظه و بهبودی هوش و افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌نماید. 

کپسول گیاهی سنتلاتی اس تی با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی در حداقل زمان باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، نیروی جوانی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در تهران (عکس)
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد