Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت گفت: این جزو وظایف ذاتی پلیس نیست که بخواهد آموزش دیگر سازمان‌ها را به عهده بگیرد. مساله آموزش متولی دیگری دارد که به صورت تخصصی مشغول کار هستند. اما در صورتی که سازمانی نیازمندی داشته باشد امکان همکاری دوجانبه با پلیس فتا وجود دارد تا ضرورت‌هایی که وجود دارد را بتوانند مرتفع بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورج کاظمی رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت درخصوص نیاز پلیس برای نوع مهارت آموزی‌های سایبری در زمینه تامین امنیت ابنیه تاریخی به میزان گفت: با توجه به اینکه علم دانش افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند روز به روز در حال افزایش و بروزرسانی است به همین نسبت هم نیاز هست تا نیرو‌های پلیس و دیگر گروه‌هایی که در فضای مجازی برای حفظ امنیت این حوزه فعالیت می‌کنند این بروز رسانی را داشته باشند و دانش فضای مجازی باید به صورت لحظه‌ای بروزرسانی بشود. تا آنجایی که امکان داشته باشد نیرو‌های پلیس باید دانش‌های جدید را فرا بگیرند تا بتوانند با جرم‌های موجود در این حوزه مقابله کنند.

وی در واکنش به اینکه، چون نیرو‌های حفاظتی میراث فرهنگی امکان به کارگیری شبانه روزی را ندارند تجهیزات هوشمند چه سهمی در اقدام‌های حفاظتی این حوزه می‌تواند داشته باشد گفت: باید این مساله بررسی شود که چه ابزار‌هایی برای این کار مورد نیاز است. از این بابت آن نیازمندی‌هایی که برای به روزرسانی توانمندی‌ها و اینکه نیروی پلیس بتواند بهره کامل را از این فضا ببرد باید مورد شناسایی قرار بگیرد. پلیس باید بداند که به چه ابزار‌ها و نیازمندی‌هایی برای توسعه شکل حفاظت‌های خود احتیاج دارد تا بتواند کمبود‌هایی که دارد را جبران کند و با در اختیار گرفتن آخرین ابزار‌های موجود دنیا بتواند وظیفه مهم خودش در صیانت از آثار و ابنیه تاریخی را به درستی به انجام برساند.   بیشتر بخوانید: ‌نمی‌توان بار آموزش فضای مجازی را بر دوش یک نهاد گذاشت

وی درخصوص ظرفیت‌های پلیس فتا برای هم افزایی با یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: پلیس فتا با توجه به نگرشی که دارد همواره این هدف را داشته و دارد که با توجه به بروزرسانی‌هایی که اتفاق می‌افتد و دانشی که این نیرو‌ها از آن برخوردار هستند با تمام اقشار جامعه و همه سازمان‌ها همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشد؛ بنابراین در صورتی که این مهم انجام شود و سازمان‌های مختلف نیازمندی‌های خودشان را با پلیس فتا در میان بگذارند این امکان وجود دارد که هم افزایی مناسبی شکل بگیرد؛ بنابراین درباره نیازمندی‌هایی که سازمان‌های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی در هر موضوعی داشته باشند پلیس فتا با دانش و قابلیتی که دارد می‌تواند پاسخگو و کمک رسان نیاز‌های موجود در این زمینه باشد.

کاظمی درخصوص امکان‌ها و قابلیت‌های پلیس فتا برای آموزش نیرو‌های حفاظت میراث فرهنگی به منظور کار با تجهیزات هوشمند گفت: این جزو وظایف ذاتی پلیس نیست که بخواهد آموزش دیگر سازمان‌ها را به عهده بگیرد. مساله آموزش متولی دیگری دارد که به صورت تخصصی مشغول کار هستند. اما در صورتی که سازمانی نیازمندی داشته باشد امکان همکاری دوجانبه با پلیس فتا وجود دارد تا ضرورت‌هایی که وجود دارد را بتوانند مرتفع بکنند. البته پلیس فتا نه به عنوان اینکه مجری آموزش باشد، اما تا جایی که امکان پذیر باشد می‌تواند راهنما و راهگشای این حوزه باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس فتا تورج کاظمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا میراث فرهنگی فضای مجازی سازمان ها پلیس فتا نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند