Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:27:00 GMT

فسیل بزرگترین کرگدن جهان کشف شد + عکس

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۱۱۱

فسیل بزرگترین کرگدن جهان کشف شد + عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المصری الیوم؛ کرگدن غول پیکر که ۲۶.۵ میلیون سال پیش روی زندگی می‌کرد، با توجه به فسیل‌های کشف شده، بزرگترین پستاندار خشکی از گذشته تاکنون است. این حیوان عظیم الجثه بیش از ۲۶ فوت طول، ۱۶ فوت عرض و ۲۴ تن وزن داشت. این اندازه چهار برابر بزرگتر از فیل متوسط ​​آفریقایی است که اکنون به عنوان بزرگترین حیوان روی زمین زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کشف کرگدن ۵۰ هزارساله در یخ‌های سیبری + عکس

کرگدن غول پیکر یا Paraceratherium linxiaense در قاره آسیا زندگی می‌کرده و گیاهخوار بود و از جوانه و برگ تغذیه می‌کرد. این حیوان در عصر یخبندان جمجمه‌ای باریک، نیم تنه کوتاه و گردن عضلانی بلند داشت. فسیل‌های این حیوان در گانسو، شمال غربی چین در جریان یک حفاری کشف شد و قسمت‌های فک، جمجمه و ستون فقرات آن کاملاً سالم مانده بود.

پروفسور تائو دینگ از آکادمی علوم چین در پکن گفت: "این کرگدن یکی از بزرگترین پستانداران خشکی است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است. ساقه بینی او برای پیچیدن دور شاخه‌ها بسیار مفید بود و اجازه می‌داد تیزی برگ‌ها را دور کند. " اعتقاد بر این است که کرگدن غول پیکر که در واقع شاخ نداشت در جریان مهاجرت از پاکستان توسط تمساح‌های عظیم الجثه و خرس‌های همیسیون شکار شده است.

یک کرگدن جوان از گونه Alaki و در سن ۲۰ سالگی در Tampa در فلوریدای آمریکا نوزادی را به دنیا آورد که هشتمین کرگدن است که در تامپا متولد می‌شود و یکی از کرگدن‌های پروژه کمک به تولید مثل گونه‌های تهدید به انقراض است. هنوز نامی برای این نوزاد انتخاب نشده، اما به نظر می‌رسد کرگدن مادر و نوزادش از سلامتی خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرگدن سفید غول پیکر حیوانات عجیب عظیم الجثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم