Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:03:29 GMT

شعرا نباید به حوادث انقلاب بی‌تفاوت باشند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۶۲۵

شعرا نباید به حوادث انقلاب بی‌تفاوت باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع شعرای استان اظهار داشت: شعر یک عنصر اثرگذار و اثرگذاری آن در مجموعه عوامل کلامی مضاعف‌تر می‌شود.

وی افزود: از شاخص‌های شاعر طراز انقلاب در خدمت تمام مفاهیم انقلاب بودن است در حوادث فتنه گون، شناخت عرصه، اطراف قصه، مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم گفت: اگر بنا باشد یک شاعر هم مثل دیگران تحت تأثیر تبلیغات دشمن فریب بخورد و بی بصیرتی به سراغش بیاید، این خیلی دون شأن یک فرد هنری و یک انسان فرهنگی است.

امام جمعه تبریز افزود: شعر و هنر را در خدمت مفاهیم اسلام قراردادن تلاش و مجاهدت برای فهم درست مسائل از ویژگی‌های هنر انقلاب است.

وی تصریح کرد: شعرا نباید نسبت به حوادث انقلاب و حرکت ملت به سمت اخلاق و معنویت و پیشرفت بی تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: زبان هنر و شعر، زبان اثر گذاری است که باید برای تبیین و تشریح مسائل انقلاب و حرکت‌های مردم از آن استفاده کرد.

کد خبر 5241486

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر انقلاب امام جمعه تبریز انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا شورای شهر عکس استانها کرمانشاه انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا رای گیری گرگان نتایج شمارش آرا سیدابراهیم رئیسی ایلام بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی