Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ایرنا، مقتدا صدر رهبر جریان صدر، در رشته توییتی از ایران و عربستان خواست که با یکدیگر گفت وگو کنند. 

صدر در ادامه توییتش افزود: عراق می‌تواند حلقه اتصال میان کشورهای منطقه باشد. 

صدر افزود: ما همچنان می‌خواهیم که روابط خوبی با هر دو طرف [ایران و عربستان] داشته باشیم و حسن همجواری را با همه آنان رعایت کنیم، و تا زمانی که آن‌ها با ما ارتباط دارند، نمی‌خواهیم به ضرر یکی از دو کشور به کشور دیگر متمایل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جریان صدر افزود: اولین پایه حسن همجواری‌ عدم دخالت در امور داخلی عراق و همکاری برای برداشتن همه مشکلات مشترک و گرفتار نکردن همسایه به مشکلاتی است که به آن نیازی ندارد، همچنین همکاری باید در یک سطح و بدون برتری کشور همسایه بر عراق و تبعیت بغداد از آن کشور باشد. 

وی خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم که عراق با حفظ استقلال و حاکمیت خود قادر است که حلقه ارتباطی میان دو طرف باشد، به ویژه این که بی‌شک همگرایی و نزدیکی میان ایران و عربستان، تأثیرات مثبتی برای عراق ما به ارمغان خواهد آورد. 

صدر همچنین از آیت الله رئیسی رئیس  جمهوری منتخب ایران خواست که اقدامی را صورت دهد که درگیری‌های سیاسی و فرقه‌گرایی در منطقه پایان یابد، چرا که این کار موجب تقویت اسلام و تضعیف دشمن مشترک به ویژه رژیم صهیونیستی شود که از همه این درگیری‌های [فرقه‌ای] برای برنامه‌های سست خود که به مانند تار عنکبوت است، بهره برداری می‌کند. 

صحبت‌های صدر همزمان با آن صورت می‌گیرد که مقامات ایران بارها آمادگی خود را برای رفع کدورت‌ها با عربستان اعلام کرده‌اند. 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره احتمال برقراری ارتباط با عربستان گفت: آنچه درباره آمادگی ایران برای اعزام سفیر به ریاض گفته شده جدید نیست. 

وی افزود: دکتر ظریف چندین سال است که این موضوع را می‌گویند. دست ما چندین سال است که برای بازگشت عربستان به منطقه دراز بوده است. 

خطیب زاده تاکید کرد؛ امیدوارم گفت‌وگوها به نتیجه ملموسی برای برقراری روابط بینجامد.

کد خبر 609328 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفر خود به تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!