Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون طاهری کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخاب رئیس جمهوری اهل عمل و کار جهادی و در پی آن دولتی کار آمد باعث می‌شود تا کسانی که نا امید بودند و هنوز تردید دارند، دوباره امیدوار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فریدون طاهری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ بیان کرد: این انتخابات بسیار متفاوت تر از انتخابات های گذشته بود، هرچند که انتخابات در ایران همیشه یک حساسیت خاصی دارد،در این انتخابات ریاست جمهوری که از ویژگی های خاصی برخوردار بود خیلی ها تلاش می کردند تا انتخابات را تحریم کنند و یا مردم را از حضور در پای صندوق های رای نا امید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار انتظاری غیر از این نمی رفت اما یکسری افرادی هم که اشتباهات بزرگی داشتند به زعم اینکه خودشون از همین مسیر انتخابات و اعتماد مردم بزرگ شدند و همین افراد انتخابات را نیز تحریم کردند.

طاهری عنوان کرد:مردم نشان دادند که واقعا با بصیرت اند و دلسوز ارزش های انقلابی و دینی هستند،همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند که این مردم از مردم صدر اسلام و کوفه آگاه ترند و یکی از مصادیق آن همین انتخابات 28 خرداد ماه بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: علی‌رغم همه مشکلات از جمله تحریم ها و همین کرونا که باعث به تاخیر افتادن انتخابات در خیلی از کشورها نیز شد که موجب ریزش زیادی در مشارکت آنها گشت، اما ملت ما همه این ها را پشت سر گذاشت و گزینه ای را انتخاب کردند که وعده مبارزه با فساد، کنترل تورم و رفع بیکاری ها، دفاع از ارزش ها را داده بود.

وی افزود: امروز رئیس جمهور منتخب با پشوانه بسیار خوبی انتخاب شد و  نگاهی که بوجود آمد با این حد از میزان مشارکت مردم جامعه یک نگاه بسیار خوبی می باشد.

طاهری ابراز کرد: وعده های مختلفی در برنامه کاندیداها قبل از انتخابات داده شد اما مردم ما نشان دادند که به یک بلوغ سیاسی خوبی رسیده اند و دیگر به وعده ها توجه نکردند و عملکرد کاندیداها را مورد بررسی دادند.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که مردم به سابقه افراد و عملکرد آنها در حوزه های مختلف اعتماد کردند، پس مردم در این انتخابات دیگر حتی بر نگاه های قومیتی ،وعده ها و تخریب هایی که در فضای مجازی و مناظرات شد نیز اهمتی ندادند.

وی افزود: این انتخابات یکی از بهترین انتخاباتی است که در طول این سال‌ها گذشته در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و قطعا یک دورانی برای برگشت به اهداف و مسیر انقلاب اسلامی که فرد سازی ،جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی بود است.

طاهری در پایان تصریح کرد:به نظر می رسد در گام دوم انقلاب این اولین انتخابی بود که به سمت مسیر اهداف انقلاب اسلامی پیش می رود،مردم دوست دارند دولتی بروی کار بیاد که توجهش به محرومین ، کار جهادی و میدانی عمل کردن باشد،تفاوت دولتی که رئیس جمهور و دولت آن مرد میدان باشند با دولتی که مدیریت آن مدیریت میز محور و اتاق محور باشد در همین امر است.

وی عنوان کرد: انتخاب رئیس جمهوری اهل عمل و کار جهادی و در پی آن دولتی کار آمد باعث می شود تا کسانی که نا امید بودند و هنوز تردید دارند ،دوباره امیدوار شوند،می توان این انتخابات را تقاطع برگشت به مسیر انقلاب اسلامی نامید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است