Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:55:33 GMT

گوترش صدای دیده‌بان حقوق بشر را هم درآورد!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۶۷۳۸

گوترش صدای دیده‌بان حقوق بشر را هم درآورد!

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل از عدم درج نام ائتلاف عربی در یمن و رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی ۲۱، جو بیکر، مدیر دفاع از حقوق کودکان دیده‌بان حقوق بشر گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با عدم درج نام اسرائیل و ائتلاف عربی در یمن در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان طرف‌های درگیر را که در جنایت قتل و آسیب رساندن به کودکان دست دارند، نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شکست مکرر دبیرکل سازمان ملل در تهیه لیست خود براساس اسناد و ادله سازمان ملل خیانت به کودکان است و به فرار از مجازات کمک می‌کند. گوترش بعد از اینکه برای بار دوم دبیرکل سازمان ملل شد باید این روش را کنار می‌گذاشت و اطمینان حاصل می کرد که لیستش واقعیت را نشان می‌دهد. باید شورای امنیت بر درج تمام ناقضان حقوق کودکان در این لیست پافشاری کند.

در گزارش رسمی اخیر گوترش نام رژیم صهیونیستی و ائتلاف عربی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان نیامده است اما نام انصارالله یمن در این لیست قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديده بان حقوق بشر ائتلاف سعودی رژيم صهيونيستي ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟

این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

راشا تودی در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است