Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند اما این مهم در استان ایلام مغفول مانده و نیاز است مسئولان در رفع این مشکل اهتمام ورزند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ استان ایلام دارای پتانسیل‌های بالایی در بخش کشاورزی است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان گام مؤثری در جهت اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری در استان برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط آب و هوایی سبب شده استان ایلام دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی باشد و بی‌شک می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان بهره گرفت.

صنایع تبدیلی، به صنایعی گفته می‌شود که به فرآوری نباتی و حیوانی در رسته‌های زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و همچنین جنگل و مرتع می‌پردازد و یکی از سودمندترین ارتباطات بین بخش صنعت و کشاورزی است، ایجاد صنایع تبدیلی یکی از اقدامات مهمی است که در صورت اجرا می‌تواند به توسعه اقتصادی در استان ایلام منجر شود.

وعده ایجاد سالانه 1 میلیون شغل روحانی محقق نشد/ اشتغالزایی با طرح های تکراری جواب ندادامکان ایجاد اشتغال و رفاه با رفع موانع تولید داخلینماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی: رئیس جمهور منتخب به فکر معیشت و اشتغال جوانان باشد

انتقال محصولات کشاورزی به دیگر استان‌ها

یکی از کشاورزان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: محصولات متنوعی توسط کشاورزان ایلامی تولید می‌شود، اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان محصولات تولیدی با قیمت پایین به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.

احمدی اظهار داشت: وجود صنایع تبدیلی در استان علاوه‌بر این‌که به اشتغال‌زایی کمک می‌کند، مانع از فروش محصولات کشاورزان ایلامی با قیمت‌های ناچیز به سایر استان‌ها می‌شود.

فعالیت 162 واحد صنایع تبدیلی در ایلام

اصغر باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: صنایع تبدیلی با هدف افزایش محصولات فرآوری شده، کاهش ضایعات، افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش بهره‌وری و غیره ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان ایلام  با بیان این‌که ایجاد این صنایع در راستای توسعه بخش کشاورزی، ایجاد فرصت‌های شغلی و تامین نیازهای اساسی نیز مؤثر است اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان ایلام در زمینه تولید محصولات کشاورزی اقداماتی جهت احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی در استان ایلام انجام شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 162 واحد صنایع تبدیلی در استان ایلام با اشتغال‌زایی برای 1100 نفر  در شاخه‌های مختلف فعال است و مجوز تاسیس برای متقاضیان نیز به سرعت صادر می‌شود.

حمایت از متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی

جهانگیر رستم زاد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان این‌که ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند سود بسیاری را عاید کشاورزان استان کند اضافه کرد: بدون شک با ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی علاوه بر این‌که به ارزش افزوده‌ محصولات کشاورزی اضافه می‌شود، زمینه اشتغال افراد بسیاری نیز فراهم خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: هدف ما توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی است و از متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کنیم.

لزوم توجه مسئولان

بدون‌شک گسترش و حمایت از صنایع تبدیلی، می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بخش کشاورزی استان داشته باشد.

با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در استان ایلام، ایجاد صنایع تبدیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال داشته باشد.

ازاین‌رو ضروری است مسئولان مربوط از متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی در استان حمایت کنند تا شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنایع در استان ایلام باشیم.

انتهای پیام/180/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد صنایع تبدیلی در استان ایجاد صنایع تبدیلی استان ایلام بخش کشاورزی اشتغال زایی ظرفیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان