Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه پس از برجام ۱۶ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور افزوده شد اما در دولت روحانی تعداد هواپیماهای فعال ایرلاین‌ها ۱۲.۲ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از توافق برجام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس، 80 فروند هواپیما از کمپانی بوئینگ و  20 فروند هواپیمای  ATR را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت نیز این 200 فروند هواپیما 16 هواپیما به ایران تحویل شد.

بر این اساس 3 فروند هواپیمای ایرباس (ایرباس 321 و دو فروند 330) و 13 فروند هواپیمای ای تی آر 72 تحویل ایران ایر شد.

مطابق آماری رسمی منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تعداد کل هواپیماهای کشور در سال 1392 بالغ 254 فروند بود که از این تعداد 147 فروند فعال بوده است.

سال 1395 و در بحبوحه توافق برجام تعداد هواپیماهای فعال کشور به 180 فروند افزایش یافت.

این در حالی است که در زمان حاضر تعداد هواپیماهای فعال کشور به 158 فروند کاهش یافته است. به عبارت دیگر تعداد هواپیماهای فعال کشور در دولت اول و دوم روحانی 12.22 درصد کاهش یافته است.

مسئله‌ای که تاثیر منفی آن بر حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور به خوبی مشهود است. در دولت اول حسن روحانی، با دستور عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی قیمت بلیت هواپیما آزادسازی شد و موجبات بروز سونامی قیمتی در پروازهای داخلی را فراهم کرد.

این نابسامانی 6 سال پس از آزادسازی همچنان ادامه دارد و ایرلاین‌های داخلی از نبود تناسب بین عرضه و تقاضا نهایت استفاده برده‌اند. همین چند روز قبل شرکت‌های هواپیمایی در اقدامی هماهنگی نرخ بلیت پروازهای داخلی را حدود 40 درصد افزایش دادند که با ورود سریع وزیر راه و شهرسازی این افزایش قیمت فعلا منتفی شده است.

آب پاکی روی دست مدیرعامل هما/ایرباس:دیگر هواپیمایی به ایران تحویل نمی‌دهیمایرباس: تحویل 97 هواپیمای باقی‎مانده به ایران بعید استپاسخ مدیرعامل هما به اما و اگرها درباره اجرای قرارداد ایرباس با ایران: "انتظار داریم تحویل بدهند"زمان تحویل 3 هواپیمای ایرباس به ایران مشخص شدایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفت/ احتمال تحویل حداکثر 2 هواپیمای دیگربه نام فاینانس از جیب صندوق توسعه ملی؟/ واکنش آخوندی به قراردادهای جدید ایرباس: من بی اطلاع هستم!آخوندی: از مدیرعامل ایران‌ایر اطلاعات تفاهمنامه ایرباس با زاگرس را بگیرید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور ایران ایر ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد رئیس جمهور ایران ایر تعداد هواپیماهای فعال فروند هواپیمای فروند هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست